• Anonym (Clearblue)

    Någon här som använder Clearblue Fertilitetsmonitor?

    Det här är första månaden för mig med fertilitetsmonitorn och det hade vart kul om det var någon mer som använder sig utav den som man kan prata med :)

  • Svar på tråden Någon här som använder Clearblue Fertilitetsmonitor?
  • LeaNat

    Hej!

    Samma här, har använt den i en månad men hade ingen ägglossning. Eller den visade inte att jag hade ägglossning, visade bara MAX. Väntar på mens så jag kan börja igen :D 

  • Anonym (Clearblue)
    LeaNat skrev 2011-11-26 22:12:55 följande:
    Hej!

    Samma här, har använt den i en månad men hade ingen ägglossning. Eller den visade inte att jag hade ägglossning, visade bara MAX. Väntar på mens så jag kan börja igen :D 

    Nu hänger jag inte riktigt med Glad Du menar inte att den bara visade hög? För i så fall kan man ha ägglossning ändå har jag läst.

    Vart är du i din cykel nu? Nära mens?

    Själv väntar jag på att min mens INTE ska komma =) men det vet jag om ca 10 dagar =)   
  • Anonym

    Jag har använt den tidigare. 
    Men om den visar MAX så har man väl ägglossning, om jag minns rätt?
    Det finns ju tre nivåer.
    Sen så har man ju ägglossning ungefär 10 gånger/år normalt, så det är inget konstigt om ägglossningen hoppar över.

  • Anonym (hoppas)

    hej

    jag har också använt den i två månader. känns mer pålitligt än vanliga ägglossningsstickor. Men förra månaden blev det lite konstigt. min visade HÖG en vecka innan det blev MAX då ägglossningen var försenad.

    skulle fått mens igår - och testade graviditetstest imorse men det var negativt tyvärr så det är ju bara att vänta på att mensen sätter igång.. men jag hoppas lite fortfarande

  • Anonym (Clearblue)
    Anonym (hoppas) skrev 2011-11-28 12:35:48 följande:
    hej

    jag har också använt den i två månader. känns mer pålitligt än vanliga ägglossningsstickor. Men förra månaden blev det lite konstigt. min visade HÖG en vecka innan det blev MAX då ägglossningen var försenad.

    skulle fått mens igår - och testade graviditetstest imorse men det var negativt tyvärr så det är ju bara att vänta på att mensen sätter igång.. men jag hoppas lite fortfarande

    Var det under din första månad med monitorn som den visade hög i 10 dagar innan max? För i så fall är det helt normalt =) När man läser om den så står det att första månaden kan den visa fler dagar med hög staus än vad man egentligen har, men att det blir rätt sen nästa cykel :)

    Oj det låter spännande :) Hoppas mensen håller sig långt bort! När ska du testa nästa gång?  
  • Anonym (hoppas)
    Anonym (Clearblue) skrev 2011-11-28 12:42:10 följande:
    Var det under din första månad med monitorn som den visade hög i 10 dagar innan max? För i så fall är det helt normalt =) När man läser om den så står det att första månaden kan den visa fler dagar med hög staus än vad man egentligen har, men att det blir rätt sen nästa cykel :)

    Oj det låter spännande :) Hoppas mensen håller sig långt bort! När ska du testa nästa gång?  
    nej, det var konstigt nog andra månaden... men ägglossningen var lite senare då än första så den kanske gissade lite. När man tittar på själva stickorna som den läser av så blir det ju ett svag streck först (östrogen) som den visar som hög fertilitet och sen blir strecket starkt (LH) när det är max. för mig verkar det svaga  strecket synas lite grand på alla stickorna. men sen är det starkt i två dagar.

    ja, men känner mig väldigt PMS-deppig i humöret idag så det är nog inget. Om jag inte får mens så tänkte jag testa igen på onsdag kanske.
  • LeaNat

    Oj oj oj förlåt det blev lite fel, den visade BARA HÖG, inte max :D. Det var lite konstigt för den visade hög från dag 10 till dag 24. Men jag antar att den ställer in eftersom det var första månaden jag använde monitorn. Nu är jag på dag 30, testade idag men det var negativt.

    Kunde man ha ägglossning fastän den bara visade Hög?   
       

  • Anonym
    Anonym (hoppas) skrev 2011-11-28 12:35:48 följande:
    hej

    jag har också använt den i två månader. känns mer pålitligt än vanliga ägglossningsstickor. Men förra månaden blev det lite konstigt. min visade HÖG en vecka innan det blev MAX då ägglossningen var försenad.

    skulle fått mens igår - och testade graviditetstest imorse men det var negativt tyvärr så det är ju bara att vänta på att mensen sätter igång.. men jag hoppas lite fortfarande
    Det var samma för mig, den visade HÖG en vecka innan MAX.  
    LeaNat skrev 2011-11-28 13:22:07 följande:
    Oj oj oj förlåt det blev lite fel, den visade BARA HÖG, inte max :D. Det var lite konstigt för den visade hög från dag 10 till dag 24. Men jag antar att den ställer in eftersom det var första månaden jag använde monitorn. Nu är jag på dag 30, testade idag men det var negativt.

    Kunde man ha ägglossning fastän den bara visade Hög?   
    Vet inte om man kan ha ägglossning ändå, men ägglossningar kan ju ibland hoppa över vissa månader, och man kan ha dubbla ägglossningar vissa månader, så det är nog som det ska
  • Anonym (hoppas)

    mens idag :(
    så det blir att köra monitorn en månad till.

  • LeaNat
    Anonym (hoppas) skrev 2011-11-29 12:19:18 följande:
    mens idag :(
    så det blir att köra monitorn en månad till.

    ohhh en stor kram till dig, du får ta nya tag till nästa månad. Hur länge har du försökt?
    Anonym skrev 2011-11-28 20:11:57 följande:
    Det var samma för mig, den visade HÖG en vecka innan MAX.  
    LeaNat skrev 2011-11-28 13:22:07 följande:
    Oj oj oj förlåt det blev lite fel, den visade BARA HÖG, inte max :D. Det var lite konstigt för den visade hög från dag 10 till dag 24. Men jag antar att den ställer in eftersom det var första månaden jag använde monitorn. Nu är jag på dag 30, testade idag men det var negativt.

    Kunde man ha ägglossning fastän den bara visade Hög?   
    Vet inte om man kan ha ägglossning ändå, men ägglossningar kan ju ibland hoppa över vissa månader, och man kan ha dubbla ägglossningar vissa månader, så det är nog som det ska
    Ja tråkigt nog :( får hoppas på ägglossning denna månad annars får jag gå tillbaka till läkaren. Hur länge har du försökt att bli gravid?

    För mig tog det 4 år tills jag blev gravid med min lilla flicka, under denna tid gick jag på utredning men dom kunde inte hitta fel varken hos mig eller min man. I januari fick jag min flicka sedan dess har vi haft oskyddat sex men det har inte gått så bra, vill verkligen inte att det ska ta så lång tid tills jag blir gravid igen.   
     
     

      
Svar på tråden Någon här som använder Clearblue Fertilitetsmonitor?