• Anonym (sjuk)

Jag är sjuk och min kollega ringer varje dag!!

Har varit hemma sedan i tisdags. Har haft feber (den är så gott som borta) men jag har en envis huvudvärk som inte vill ge med sig.

Min kollega ringer hela tiden, jag blir skitstressad och samtidigt förbannad! Jag är hemma och är sjuk, kan jag inte få vara det ifred?! MÅSTE man ringa varje dag? Jag ringer inte andra när de är sjuka. Jag har bara varit i hemma i TRE dagar!!

Jag HATAR mitt jobb, och det vet hon, kan jag inte bara få koppla av nu när jag är sjuk och koncentrera mig på att bli frisk?

Är jag elak?
    Vill bara skrika!

• Svar på tråden Jag är sjuk och min kollega ringer varje dag!!
  • Anonym

varför säger du inte ifrån till henne istället för att skriva anonymt här? rätt meningslöst

• NadiaMi

Ringer om vad? Kommer det frågor om jobbet så säg bara att hon får fixa det själv eller prata med någon annan som är där tills du är frisk och kommer tillbaka till jobbet igen. Det är definitivt inte meningen att man ska 'jobba' (ens på konsultbasis) när man är sjukskriven.

• Squeezy

Är det arbetsrelaterat eller undrar hon lixom bara hur det är med dig? Är ni vänner utanför jobbet? Brukar ni ringa varandra ofta?

• jebba

Det finns en enkel losning på problemet -Stäng av telefonen! Respektlöst av din arbetskamrat att ringa dock.

• WickedyWitch

Undrar samma sak som ovanstående.
    Har det med jobbet att göra så be henne att inte ringa dig mer utan ta det med någon annan eller vänta tills du är tillbaka på jobbet.

Jag hade det likadant på mitt jobb.. ringde varje dag och undrade om jag var frisk nästa dag..
    Lite lustigt då de infört ett system där man skall friska sig när man är frisk.. ;p

• sirisdotter

Ringer inte närmaste chef varje dag för att fråga om du kommer i morgon?   Eller har du haft ett läkarintyg att visa upp på hur många dagar du ska vara borta?   Chefen   ringde  alltid  på  mitt jobb.   Om någon var borta måste man skaffa vikarie.   Kanske inte behövs på alla arbetsplatser,  förstås.

Helt  underbart  att vara  pensionär  och  få lulla  omkring  hur många   dagar som  helst  utan  att  någon  bryr  sig om  det!   

• Anonym (sjuk)

Hon frågar hur jag mår, men flikar också in arbetsrelaterade grejer. Vi är bara två som arbetar på just den avdelningen, så hon kan inte fråga någon annan. Men sakerna får väl vänta? Folk är sjuka ibland. Så är det!

Ska försöka lägga fram det på ett fint sätt, men är ju också rädd att såra henne. Det vill jag inte. Jag tycker om henne, men det är jobbigt med det eviga ringandet...

• Anonym (Anna)

Det är väl bara att du säger "Du får lösa det tills jag kommer tillbaka. Du har mitt fulla förtroende! Jag vill inte att du ringer mig mer nu - jag hör själv av mig när det är dags att återgå i arbete".

• Anonym

Du får väl be er chef tala om för henne att ni inte ska störa varann vid sjukdom o dyl. Om du inte kan säga det själv.

• Nothx

Folk som går mig på nerverna brukar jag ge en riktig rejäl utskällning,funkar skit bra då ger dom fan i en sen 

• Cicek

Säg bara att du kommer ha mobilen på ljudlös tills du mår bättre, för du vill försöka vila/sova och vill inte bli störd/väckt. Sen låter du bli att svara. Du har rätt att vara sjuk ifred.

• Boza

Har aldrig förstått det här med att bli sur när folk ringer som man inte vill tala med. Det är bara att inte svara! Det är ofta jag väljer att inte svara, av olika anledningar men oftast för att jag helt enkelt inte har lust att prata, oavsett om det är min bästa vän eller min mamma. Jag resonerar som så att om det är nåt viktigt så lämnar man meddelande eller skickar ett sms. Om du har problem med att telefonen ringer så stäng av den.

• Anonym

att hon frågar hur du mår tycker jag verkar helt ok, men inte tjata om arbetet, var glad att nån bryr sej om dej, men såra henne inte

Svar på tråden Jag är sjuk och min kollega ringer varje dag!!