• angeiica

gnällig 1 månads bebis

som sagt.. min lilla bebis är "gnällig" och vet inte vad jag kan göra åt saken. :(  antar att det beror på att han är gasig i magen för jag vet att han sväljer jätte mycket luft men tycker inte att minifom funkar. Finns det något annat man kan göra? gillar inte se att han har ont :(

• Svar på tråden gnällig 1 månads bebis
  • Natulcien

Det är nog ganska ovanligt med så små bebisar som inte är gnälliga...
    Magproblem de första veckorna är också vanligt. Vår son var väldigt gnällig och missnöjd de första 1,5-2 månaderna, p.g.a. gaser och magknip.

Minifom var helt verkningslöst för oss. Däremot fungerade Sempers magdroppar bra. Kanske prova dem? Annars magmassage och låta honom ligga på mage ibland, under uppsyn.

• angeiica

prova låta han ligga på mage har jag gjort och lite magmassage, får prova dom där magdropparna då. tack!

• himlafin

försök att prova lite olika med maten. min bebis klarar inte av när jag äter skräpmat eller för mycket av samma sak. han får jätteont och blir väldigt väldigt gasig och bara skriker.

sen jag slutade med skräpmaten och började hålla koll på vad jag äter och så, så har det inte varit några problem. det är nån gång då och då som han har en prutt på tvären, men det brukar gå över rätt fort.

du får måste också se till att rapa din bebis ordentligt. man kan klappa dom ganska så ordentligt i gumpen utan att dom tar någon som helst skada.

annars får du höra med bvc. kan ju va en lätt form av kolik eller något.

• Charlisen

Vi kompleterade miniformdropparna med fänkål, anis o kumminte. Finns i hälsokostbutiker. Jag drack som mest 3 koppar om dagen och gav lillkillen 2-3 tsk innan varje amning. Tyckte att det hade god effekt. Nu har vi börjat trappa ner. Googla, används tydligen mkt utomlands...

• angeiica
    himlafin skrev 2011-11-24 17:08:27 följande:
    försök att prova lite olika med maten. min bebis klarar inte av när jag äter skräpmat eller för mycket av samma sak. han får jätteont och blir väldigt väldigt gasig och bara skriker.

sen jag slutade med skräpmaten och började hålla koll på vad jag äter och så, så har det inte varit några problem. det är nån gång då och då som han har en prutt på tvären, men det brukar gå över rätt fort.

du får måste också se till att rapa din bebis ordentligt. man kan klappa dom ganska så ordentligt i gumpen utan att dom tar någon som helst skada.

annars får du höra med bvc. kan ju va en lätt form av kolik eller något.
    jag ammar inte. provade i början men det vart för jobbigt så han får ersättning, och rapar gör han jätte bra. låter som en riktig skogshuggare! ^^
  • Älskarlivet

Ett bra tips för att få ut luften är att när han ligger på rygg så böj hans knä/ben och tryck upp dom mot magen. Variera med samma ställningn fast lyft samtidigt nätt upp hans rumpa i samband men att du trycker upp benen. När vi gör så (och håller inne några sekunder per gång) så kommer det alltid ut fisar.

• LadyM

Känner igen d där! Min son blev gasig, gnällig o alla sa atr det var normalt, barn är gnälliga osv - vid 3 mån fick vi veta att han var mjölk

• LadyM

Förscann halva inlägget?? Ser bara på mobilen...

Fortsättning: ...o äggallergisk. Allt blev mycket bättre! Även som 1agångsförälder tror jag man känner när nåt är "fel" o man ska lita på sina modersinstinkter. Hoppas du hittar nyckeln till ditt barns magont!!!

• nillis 86

Min bebis var jätte "gnällig".. det visade sig att han var allergisk mot mjölk... tydligen vanligt.. kan ju testa det::

• himlafin
    angeiica skrev 2011-11-26 03:23:39 följande:
    jag ammar inte. provade i början men det vart för jobbigt så han får ersättning, och rapar gör han jätte bra. låter som en riktig skogshuggare! ^^
    aha okej. kanske är gaser ändå ? prova att lägga honom på mage och klappa lite i gumpen. när jag gör det på min lillskit så både rapar och pruttar han som en hel karl. hehe.

annars kanske det beror på mjölkallergi. jag är inte så insatt i sånt. men hör med bvc. brukar bli bäst så ;)
Svar på tråden gnällig 1 månads bebis