50-års present? Korg med olika saker...Men vad ska man ha i?
Min pojkväns moster fyller 50 år i helgen, och jag tänkte att vi skulle göra en korg med massa olika saker i. Förslag på vad man kan fylla en korg med?
Min pojkväns moster fyller 50 år i helgen, och jag tänkte att vi skulle göra en korg med massa olika saker i. Förslag på vad man kan fylla en korg med?
Massa goda ostar, korvar, en flaska vin, fina servetter, ljus tex?
Ska det vara ätbart? Vad tycker hon om? Man kan tex göra en spa-korg med sådant som badsalt, krämer, ansiktsmask, doftljus, vin och praliner.
Hon dricker inte vin, bara öl. Kanske kan stoppa ner en flaska av årets glögg?
Tänkte mig nåt mer i stil med äta/dricka korg typ.. Kanske nåt jul-te av nåt slag osv... Men vad mer?
Burk honung med vaxkaka i, ser lyxigt ut.
Cider med el.utan alkohol..
Smaksatt vinäger/olja
God choklad lite dyrare..
En ask blandade ostkex+ostar
Någon lite ovanligare marmelad/sylt
Slå in korgen i cellofan med en stor rosett ser alltid tjusigt ut
menar du en delikatesskorg eller menar du att det skall vara prylar i den?
om du menar delikatesskorg:
ett bra vin
ostar av olika slag
marmelader av det exklusivare slaget, småskalig ekologisk produktion med annorlunda smaker.
tapenade av olika slag
inlagda oliver
en fin olivolja
nån fin vinäger
smaksatt olja (kanske egengjord)
eget kryddsalt eller köpt (i fin flaska, burk)
mörk choklad med hög kakaohalt
eller sånna fina lyxiga runda chokladpraliner i olika smaker som man köper till styckpris typ på specialbutiker eller i saluhallar
kanske nåt rökt kött eller korv
tropiska frukter
lyxigt te i en fin burk
hemgjord saft
en lien kokbok med spännande recept/en bok om vin o dryck
whisky eller annat dryck som vederbörande är förtjust i
varor i René Voltaire stil (spännande kryddblandningar, vildris (svart), torkad frukt, smaksättare, quinoablandningar, havsalt, nötter etc..)
svart pasta eller annan exklusivare pasta
grissini
torkad svamp
den lokala eller annan regions specialitet (bohuslän tex havtornsbär - havtornsaft, marmelad, must m.m)
m.m spana in specialhyllorna i välsorterade matvaruhus eller specialbutiker o saluhallar så kan man hitta mkt spännande...
50 år och en korg med ost? Haha! Okej!
Lola kanske tillhör jag en annan skara?, jag tycker att när någon fyller 50 ger man en upplevelse eller ett minne! En korg med smått och gott kan man ge när man inte fyller jämt :)
Jag blev bara så ställd av frågan! Sorry :(
Haha Lola klart jag fattar att de inte är en herrgård vi är pratar om ;))
Nån upplevelse måste du väl tycka är lockande? :)
Va, måste man ge upplevelser när folk fyller 50? Det var nytt för mig.
Alla tycker inte det är odelat roligt med upplevelsepresenter. De flesta 50-åringar jag känner har allt de vill ha och mer, så det är inte är inte alltid enkelt att hitta varaktiga ting att ge, "bara för att". Och en del tycker inte om presentkorgar.
Man får utgå från den som fyller år och välja en present man tror att just den personen tycker om. Och vi får väl anta att TS vet bra mycket mer än någon av oss om vad födelsedagsbarnet kan tänkas uppskatta.
Så här är läget att hon som fyller år har bara önskat sig pengar och det känns inte roligt att ge, så då kände jag att ett alternativ var att plocka ihop en korg med olika saker för en femhundring och det blev minst sagt super! Tack för alla förslag, nu är korgen ihopplockad och hon ska få den imorgon.