• malinlilly

relation till andra föräldrar

hur ska jag förklara detta på bästa sätt.
    jag är en rätt så ung men mamma på 24 år har en dotter på 6 månader.
    jag kan känna mig rätt så utanför när jag medverkar på bebis cafe'r eller andra mamma aktiviteter. det känns som att jag är den yngsta där.
    det är inte det att dem andra mammorna är otrevliga på något vis.
    men jag känner att jag inte har någon att umgås med privat. medan alla andra mammor umgås ihop. så känner
    jag mig dömd. om man kan säga det.

jag vet inte vad jag ska göra åt situationen. för om jag inte går på dessa aktiviteter känner jag mig som en dålig mamma.
    jag önskar bara att det fanns fler som förstår vad jag menar.

jag skulle älska ha någon att fika med,skatta med och prata med.

jag har heller inget körkort eller så mycket pengar. jag och min man klarar oss precis. så jag har heller inte samma möjligheter att ta mig någonstans som alla andra.
    jag har försökt att bjuda över folk hit men oftast får man höra att dem inte har tid.

det börjar kännas som att det är fel på mig. fast jag vet att det inte är så.

finns det någon som kan ge mig lite råd?  

• Svar på tråden relation till andra föräldrar
  • LillaÄngel

Känner igen mig lite i det du beskriver...., blev mamma första gången när jag var 22år! Kunde också känna mig som en outsider;) i sånna miljöer.....

Ett tips är, gå någon annanstans!! Bor du i en stad så måste det väll finnas alternativ för dig? testa nya "bebis-träffar"...., det gjorde jag och det funkade :)

Annars så vet jag inte.....via bvc kanske?! dom kanske vet om det finns fler unga mammor i området...

Hoppas du hittar en plats där du kan få skratta och umgås med likasinnade mammor iaf!!

Önskar dig allt gott och lycka till i letandet efter nya vänner!!

Kram

Svar på tråden relation till andra föräldrar