Sömnproblem!
Hej!
Vi har en dotter på 2,5 och en son på 1 år. Dottern har alltid sovit lite oroligt och kommer in till oss på natten vid 12-tiden. Detta kan jag leva med för hon sover relativt lugnt när hon väl ligger hos mig. Värre är det dock med lillebror. När jag ammade åt han var tredje timma ca men det var när jag slutat amma som det belv verkligt jobbigt. Vaknade en gång i timmen som värst och det enda som hjälpte var att få snutta på sin vattenflaska, alternativt få välling (max en gång per natt!). Vi gjorde ett ryck med att förbättra sömnen för ett par månader sen. han fick flytta in i eget rum och vi körde stenhårt med att somna själv i sängen, vilket går jättebra! Oftast lägger vi bara ner honom vaken efter kvällsvälllingen och han somnar bums. Har ju hört att kan de somna själva på kvällen kommer de också somna om själva om de vaknar på natten. Men icke! Mellan 2-3 gånger vaknar han och skriker hysteriskt. Återigen hjälper det med vattenflaskan men bara i ett par timmar. Att ta upp och lugna blir han bara argare av och nappen kastar han ifårn sig. Får sen välling tidigast tre och sover då tre-fyra timmar till. I början när han fick somna själv kunde det gå 10 timmar utan att vakna i ett par nätter innan det blev sämre igen. Vad ska vi göra? Har inte sovit en hel natt sedan dottern föddes och nu när jag jobbar igen börjar detta verkligen tära på oss som familj när tålamod och ork tryter... Tacksam för råd!