Brisningar och platt, vältränad mage igen?
Hej.
Är nu i slutet av vecka 35 och börjar återigen bli rädd över att få bristningar på min mage..Detta har varit en stor fasa för mig sen jag blev gravid. Jag har vänner som fått det och nu efter deras graviditeter säger dem att de måste lära sig älska dem och att det är "värt" det etc...
jag kanske är dum som resonerar annorlunda, men om jag får brisningar på min mage så kommer jag inte att kunna älska min kropp, jag kommer inte vilja visa mig i bikini och jag kommer få en mer skev kroppsbild än jag hade innan..
Jag var innan graviditeten smal och vältränad, hade någorlunda synliga magrutor och platt mage. jag är rädd att om man får bristningar så kan man aldrig få en platt vältränad mage igen..
Så ni som har fått bristningar efter graviditeten, och inte bara "accepterar" det, har ni kunnat få en platt vältränad mage igen ändå, eller hur har det gått för er? Och jag vänder mig till er som inte "köper " att ni fått en annan kropp och det var "värt" det...Utan till er som verkligen vill komma tillbaka till en vältränad kropp igen.