• So Happy

Pyjamas till bebis.. NÖDVÄNDIGT ?!

Paulina har flera pyjamasar men har knappt använt dom. Hon brukar mest sova i en t-shirt elelr body, eler bara med blöja..
    Vad tycker ni, är det nödvändigt med pyjamas?
    Funderar på om vi ska köpa pyjamas till bebis i magen nu..
    Tack på förhand

• Svar på tråden Pyjamas till bebis.. NÖDVÄNDIGT ?!
  • JooCee

Det är ju så olika =) Min lilla kille sparkar av sig täcket så han måste ha det, annars är han en liten isbit när vi vaknar på morgonen Trots att vi har rätt varmt hemma..

• Melancholic

inte helt nödvändigt..beror väl kanske lite på när den har tänkt komma också. min son föddes på sommarn och jag hade inhandlat massvis med pyjamaser men dom användes typ inte för han låg i blöjan å hade ändå värmeutslag ;) är det på vintern och ungen gillar å sparka av sig täcket, som min gör nu, så kan det ju vara nödvändigt. du kan ju vänta..verkar det behövas så köp sen!?

• So Happy

Vi har massvis av pyjmasar här hemma så köpa vet jag inte om vi kommer göra..
    Men tack ändå

• MissS

Vi har fått massor av pyamasar till vår lilla tjej i strlk 62 och hon använder det inte!
    Det som jag kan tipsa om som vi fick av en kompis var som en nattsärk som man knyter där nere vid fötterna eller kan ha öppen oxå med vanliga armar mm.
    Smart och bra.

Vår lilla sover i blöjan.

• Melancholic

jaha, det var inte det som var grejen. hehe. ok men då är det väl egentligen bara om bebben e tillräckligt varmsom spelar roll. e ju bara å prova med eller utan. man ska ju inte ha pyjamas bara för att utan för att det ska vara tillräckligt varmt och är ungen det utan pyjamas så behövs det ju absolut inte..

• mamma Linder

mina barn "levde" i pyamas första veckorna, bara sov, åt och spydde, så jag fick byta ofta.

• Jefa

Emma sov på sommaren i body, men nu har hon pyjamas utan fötter. De är kanonbra!

Väldigt OT, men jag är bara lite nyfiken. Är du 16 år, precis har fått ditt första barn och är gravid igen?

• mammaE

Min kille har alltid pyjamas och inget täcke! Far runt över allt på natten

• So Happy

Jefa
    Ja jag är 16 och väntar mitt andra barn.

• guldplutt

Vi har inte köpt en enda pyjamas. Tänker använda vanlig body även på nätterna.

• Jefa

Menade inget illa med det. Strongt av dig att klara det fast du är så ung

Jag har köpt en dle pyjamasar på Ullared. De kostar inte mer än ca 40 kr/styck ohc de är jättebra!

• Vickyb

Då vi har riktigt kallt på natten i sovrummet så är pyjamasen Linnéas bästa plagg.
    Linnéa verkar inte vara så förtjust i sitt täcke, det är oftast av och jag får stoppa om henne på natten då hon är så kall på fötter och händer.
    Så pyjamasar går åt en hel del i vårat hushåll. Och hon trivs som attan och riktigt myser när hon får på sin pyjamasen på kvällen.
    Sitter löst och fritt.

• So Happy

Jefa
    Nej jag förstog att du inte menade något illa

• fläskoset

Tänk på att om barnet bara ligger i en blöja så kan de få loss den. Blöjor har ju en plast som kan vara mycket farlig att få över munnen. En boddy är ju bättre än pyjamas om barnet är varmt.

• Linda xxx

aldrig använt pjamas till mina barn, inte ens nu (5 och 4 år gamla) har dom pjamas...
    trosor/kallingar och t-shirt eller då blöja och t-shirt alternativt ingenting har varit modellen vi kört efter...

• nallea

min lillkille brukar sova i blöja och underbyxor (underbyxorna för att hålla blöjan mer på plats) så han är rätt varm.

• MamiMoa

Ja, min pojke måste ha pyjamas, han blir kall på morgonen annars. Han sparkar alltid av sig täcke. Så han får pyjamas.

Svar på tråden Pyjamas till bebis.. NÖDVÄNDIGT ?!