• ettsyskon

- tack för att du förstörde min helg! Det var min chefs svar när jag berättade att jag var gravid idag! :-(

Jag jobbar på ett börsnoterat bolag så det är inte så att jag tynger ner någon liten firmas ekonomi eller sätter dom i skiten eller så....

Han blev jättebesviken, inget grattis eller vad kul för dig men tråkigt för oss.. typ!

Jag är ledsen! Gråter  Jag ångrade att jag berättade, skulle väntat någon månad. Jag är bara i v.8.

• Svar på tråden - tack för att du förstörde min helg! Det var min chefs svar när jag berättade att jag var gravid idag! :-(
  • Fiyalia

Oj vilken trevlig chef! Du kan ju glädja dig med att du snart slipper vistas i den trevliga miljön dygnet runt :)
    Skit i han och lyssna på mig, fan vad roligt - GRATTIS! :) 

• aaaaaaaaaa

Det låter som om han skulle bli jätteglad om det blev missfall.

• Flodis Hjärtat

Men va tråkigt! Förhoppningsvis blev han bara chockad.

Men grattis och det är ju verkligen jätte roligt! Strunta i honom och glädjs åt din graviditet.

• Saltkvarn

När jag blev gravid med min andra blev det inga sura miner, förutom att folk gick omkring och viskade "Har ni hört, Saltkvarn har haft samlag igen!" Skrattande

• ettsyskon

Ja han har inga egna barn så han förstår inte. Det värsta var att de ringde från dagis 30 minuter efter och sa att jag fick åka och hämta min 2åring, hon har fått magsjuka...  Då skakade han på huvudet och sa - vad har du gett dig in i!  

Men hoppas chocken lägger sig hos honom snart. Han kanske ändrar sig sen när jag berättar för de andra, för de kommer bli glada, det vet jag!!!

• Förväntanstid

Vilken pajas till chef! Hoppas den är inne i nån livskris eller liknande och att du får en ursäkt senare. Det borde räknas som kränkande behandling det den sa men tyvärr är nog det bästa (för dig) att bara skaka av sig och prata av sig.

Sen ska det inte göra nån skillnad om du hade jobbat i ett mindre företag, det hade kanske krävts mer noggrann planering med ledigheter osv men att försöka ge arbetstagaren dåligt samvete eller att kränka får de faktiskt inte göra.

• SandraP81

Vilken idiot!!

Var själv skitnervös när jag skulle säga till chefen, var i v 16 så det skulle ju börja synas. Men hon sa bara "Åh, grattis vad kul! Tycker det är helt rätt att man skaffar barn när man är i din ålder! (var 28 år)

Grattis och skit i din chef. Han har väl inga barn själv gissar jag....

• FruLiNi

Varför skulle han bli chockad av TS graviditet för?

Nä, han är nog bara sån. Ett riktigt praktarsel. Hoppas vekligen att hans helg blev förstörd också.

• aaaaaaaaaa
    Saltkvarn skrev 2011-11-25 11:50:17 följande:
    När jag blev gravid med min andra blev det inga sura miner, förutom att folk gick omkring och viskade "Har ni hört, Saltkvarn har haft samlag igen!" Skrattande
    Har du haft hela två samlag på bara 8 år?!?  Inte konstigt att folk tycker du är lösaktig Förvånad
Svar på tråden - tack för att du förstörde min helg! Det var min chefs svar när jag berättade att jag var gravid idag! :-(