• Sofie75

30-års present - en snilleblixt, tack!

Min bästa vän fyller 30 snart och jag är totalt tom i bollen på att hitta på något kul/fint/bra att ge henne.

Har ni några kreativa och roliga tips vore jag tacksam.
    Ni som har fyllt 30, vad har ni fått/uppskattat för presenter?

• Svar på tråden 30-års present - en snilleblixt, tack!
  • Glad i hågen

Något som hon inte skulle unna sig själv kanske? Ett presentkort på spa, ansiktsbehandling, massage eler nåt?

• maj72

en cykel, bästa present ever.
    men det är kanske lite dyrt. Om du vore min bäste vän så skulle det bästa presenten som jag skulle kunna få ett speciellt smycke, som tex en ring med något ingraverad. Jag tror, då skulle jag börja storgråta....
    En gemensam spadag skulle också vara uppskattat.

• Jennaz

Ett kollage, till minne av 30 års dagen, gjort av gamla kort, roliga kommentarer, klistermärken etc! Garanterat uppskattat och minnesvärt! Gör i A3 eller nån uddastorlek å rama in! Tillsammans med någon middag, kort resa, eller nått är det perfekt!

• Sofie75

Tack, tjejjer.
    Först var jag inne på en jättefin tavla med texten "Glöm aldrig att ingen är som du" Kändes så rätt eftersom jag tycker så mycket om henne.
    Men nu stänger den butiken igen för semester - så det sprack tyvär
    Sen tänkte jag på "Rosendals trädgårdscafe" men när jag sa det till hennes syrra så fick jag inget bra svar bara lite mummel, och då känns det inge kul.. (själv skulle jag vilja ha den )
    Cykel ja! Det ska jag önska mig själv när jag fyller 30. Cykel och symaskin
    Ansiktsbehandling är ju ett jättebra alternativ, liksom smycke.... dom känns ju faktiskt väldigt bra nu när jag tänker efter.
    Och collage håller jag och hennes syrra på med och det blir nog toppen.

• Kaki

Fallskärmshopp eller tur med luftbalong?? Fast det är ju dyrt så då måste man lägga ihop några stycken. Sedan beror det ju på vilken sorts person hon är, om hon uppskattar sådana saker....

Lycka till!

• Sofie75

Rosendals trädgårdscafe är en bok - kokbok, glömde jag att skriva.

• mamma30

Om du bor i STHLM så kan jag varmt rekommendera Hasseludens spa.
    (Japanskt spa)
    När min vännina fyllde 30 så åkte vi dit en heldag 08-16.
    I priset (tror att det var ca 900/ person) fick man tillgång till alla bad,badrock,baddräkt,tofflor,lunch ,fika samt frukt o dryck hur mycket man vill. Sedan beställde vi en varsin behandling som kostade en 300 kr till. (det finns mycket att välja på)
    Vi hade en helt fantastisk dag,vi ska försöka komma iväg 1 gång /år.
    Man glömmer allt på "utsidan". Otroligt avslappnande.
    Jag vågar nog lova att denna present skulle uppskattas.

• Sofie75

Tack, för tipset, det var ju faktiskt också en kanonidé!

• Frippa

Köpte en smink kurs på Makeup store till min brors flickvän. Hon blev jätteglad, kostar 450-500 kr, då får man välja smink för samma summa och så får man en privatkurs....

Kolla på deras hemsida: www.makeupstore.se

Lycka till.

Svar på tråden 30-års present - en snilleblixt, tack!