• linneaja

Gravidolja

Halloj!  Solig
    Ni som har använt något i hopp om att inte behöva få bristningar, vad har ni använt då?
    Jag  var inne på apoteket idag och hittade en gravidolja, någon som har testat den? 
    Har ni fått några bristningar även fast ni har smörjt in er?

• Svar på tråden Gravidolja
  • Knasjojjobus

Fungerar verkligen salvor? är inte sådant genetiskt? jag har inte smörjt mig en endaste gång för jag tror inte på det där.. och inte fått en enda bristning under 2 graviditeter.. en kompis köpte nån på Bodyshop som hon tyckte om, hon fick inte heller bristningar.

• linneaja

Jag tror inte heller riktigt på att det fungerar, men det är ju alltid kul att göra lite research :) Tack för ditt svar. Får se om några månader hur min mage ser ut!

• Anemthe

Weleda Havandeskapsolja.

Jag smörjde dagligen från vecka 25 eller nåt.

Har inte en enda bristning, men jag tror i ärlighetens man inte att det beror på oljan.
    Varken min mamma, moster eller mormor fick några bristningar alls (trots både 3 och 4 barn) och de smörjde inte ett dugg. Beror nog snarare på schyssta gener.

Spädbarn sover aldrig. De ligger bara på laddning.
  • Anemthe
    Anemthe skrev 2011-11-25 19:03:18 följande:
    men jag tror i ärlighetens man inte att det beror på oljan.
    namn*
    Spädbarn sover aldrig. De ligger bara på laddning.
  • Pärlan80

Jag använde mig av Apotekets olja för gravida magar. Fick inte en ända bristning. Dock vet jag inte om det berodde på oljan, det sägs ju som sagt att det genetiskt.

Hur som helst var det en behaglig olja för en billig penning. 

• kellikopter

Använder själv natusans babyolja, billigt! Haha. Tror också det är genetiskt men läste någonstans att om huden är torr får man lättare bristningar.
    Aja, det är ju trevligt iaf! Haha. Babyoljan kostar ju bara 25 kr

• linneaja

Som ni säger så är det väl genetiskt.. men det skadar ju inte att testa :) Och så är det ju trevligt och säkert kanske lite mysigt för bebisen om man masserar/oljar in magen då kanske den blir lite knådad? :)

• kellikopter

Det är säkert lika bra :) tror man ångrar sig om man får bristningar och inte har smort (heter det så?) haha!

• partouze

Använder olja varje dag på bröst mage höfter men har dessvärre fått massa bristningar på
    Brösten och nu börjar dom gamla på höfterna att komma fram igen så tror tyvärr inte på oljor

• Jkpg Deluxe

Jag smörjer in mig lite då och då, endera med apoteket mandelolja eller så tar jag bara den vanliga olivoljan som vi har hemma :))

Svar på tråden Gravidolja