• LiveHappy

Hur får jag röda slingor i svart hår?

Har allt sätt att det finns endel duktiga tjejer här på familjeliv om just hårfärgning.

Nu har jag svart hår, jag vill gärna ha lite röda slingor i. Är det bara att köpa en röd färg och färga lite slingor? Eller hur går jag tillväga? Jag vill ju slita så lite som möjligt på mitt hår.  

• Svar på tråden Hur får jag röda slingor i svart hår?
  • Babyystar

Du måste bleka slingorna först.

• Mother of 5

Blek slingorna och ha sen i den röda färgen i HELA håret...det svarta kommer att förbli svart.

• LiveHappy
    Mother of 5 skrev 2011-11-25 17:22:47 följande:
    Blek slingorna och ha sen i den röda färgen i HELA håret...det svarta kommer att förbli svart.
    men är det 100% säkert då? Livrädd för att hela håret ska bli rött.  
  • LiveHappy
    WickedyWitch skrev 2011-11-25 17:30:42 följande:
    Det svarta kan väl dock få ett rött "skimmer" då ?
    Jag skulle säga - blek slingorna, sedan på med röd färg på slingorna endast. Vill du ha riktigt, riktigt rött rekommenderar jag hårfärgerna på : www.shock.se/system/search/search.asp?bid=7&c...
    Okej, njaee jag vill inte ha RÖTT, utan mer rödbrunt kanske?
  • WickedyWitch
    LiveHappy skrev 2011-11-25 17:31:52 följande:
    Okej, njaee jag vill inte ha RÖTT, utan mer rödbrunt kanske?
    Ah okej :) Sådana färger finns i de flesta affärer. Kicks, H&M, ja även ICA :)
  • LiveHappy

Så det gäller att bleka slingor och sen lägga färgen i hela håret eller bara på slingorna, smidigare att lägga färgen i hela håret då kan jag tycka. Det övriga mörka kan väll omöjligt också få en rödbrun färg?

Svårt det där, kanske ångrar mig efteråt när jag inte ser klok ut i håret. Men det är för dyrt för ett frisörbesök nu känner jag. 

• rockdoll

Man kan INTE färga över svart hår med någon annan färg. Det som händer är att ditt hår förblir svart, men du får röda reflexer i håret när ljuset skiner på håret.

• Mother of 5
    LiveHappy skrev 2011-11-25 17:28:23 följande:
    men är det 100% säkert då? Livrädd för att hela håret ska bli rött.  
    Det är 100% säkert ja.
  • Mother of 5
    WickedyWitch skrev 2011-11-25 17:30:42 följande:
    Det svarta kan väl dock få ett rött "skimmer" då ?
    Jag skulle säga - blek slingorna, sedan på med röd färg på slingorna endast. Vill du ha riktigt, riktigt rött rekommenderar jag hårfärgerna på : www.shock.se/system/search/search.asp?bid=7&c...
    Har man den röda enbart på slingorna, så kommer det röda inte att synas... annat än under stark belysning.
  • LiveHappy

Har färgat håret så nu, det blev superbra. Tack för tipsen tjejen.

• LiveHappy

tjejer* hihi lite trött nu

Svar på tråden Hur får jag röda slingor i svart hår?