• Emeraldy

Vad tusan är Bakugan, BeyBlade och Ben10...

...som min 5-åriga dotter surrar om hela tiden?? Hon har visat mig bilder i nån leksakstidning och sagt att hon önskar sig det i julklapp, men jag fattar ju inte vad det är?? Jag har förstått att det kommer från nåt TV-program, men vad ska man använda grejerna till? Nån som kan bringa lite ljus i denna viktiga fråga? Drömmer

• Svar på tråden Vad tusan är Bakugan, BeyBlade och Ben10...
  • Davin

Det enda jag vet är att det är en massa ungar på gården som har Beyblades. Små saker som man sätter fart på så dom snurrar och tydligen tävlar man mot varandra. Antingen vem som kan få sin beyblade att snurra längst eller om dom puttar ut varandra från "tävlingsområdet". Fattar inte heller direkt :) Men känns som det får ungarna lika upprörda som "vi" blev när vi spelade kula, pogs, kastade ishockeykort mot varandra.

• ELHU

Bakugan är en gubbe i boll, den kann man typ spela med, kasta bollen på ett poängkort. När den landar slås den ut till sin figur.

Ben 10 är en tecknad pojke. Finns spel och filmer. Vet inte mkt om han.

Beyblade är en grej man sätter fart på, vem som snurrar längst.

Det mesta finns på Toys r Us! :) fråga efter grejjerna där.

• Lily of the Hollow

Jag var på Toys r us och kikade här om veckan och jag skulle rekommendera att kolla på någon billigare leksaksaffär.  

F ö är de där prylarna SJUKT dyrt! Försöker förklara det för min unge som har beyblades för 1000-tals kronor, hur mycket pengar det är egentligen. Men det är svårt! 

• Lily of the Hollow

Ursäkta min grammatik Trött och "övergravid"..

• ELHU

De där leksakerna kostar nog lika mkt överallt. Toys r Us va bara ett tips.

• Baryk
    ELHU skrev 2011-11-25 22:42:16 följande:
    Bakugan är en gubbe i boll, den kann man typ spela med, kasta bollen på ett poängkort. När den landar slås den ut till sin figur.

Ben 10 är en tecknad pojke. Finns spel och filmer. Vet inte mkt om han.

Beyblade är en grej man sätter fart på, vem som snurrar längst.

Det mesta finns på Toys r Us! :) fråga efter grejjerna där.
    Min son Filip hälsar att det inte är poängkort i Bakugan, utan portalkort och skicklighetskort. Flört
    Han har hur många som helst! En hel sån där gympapåse full... Tungan ute
  • Emeraldy

Haha, tack för alla svar - ja, jag inser att jag inte riktigt har hängt med i leksaksbranschen

Såg också priserna i leksakstidningarna som trillar hem nu inför jul, svindyra grejer som sagt

Vi får väl se om det känns värt att köpa nåt, får nog åka till nån leksaksaffär och kolla grejerna på riktigt!     

Svar på tråden Vad tusan är Bakugan, BeyBlade och Ben10...