• Curlingmorsan

Fransk Bulldog

Vi funderar på att skaffa en hund till och är inne på en Fransk Bulldog. Någon som har en? Fördelar och nackdelar med rasen?

• Svar på tråden Fransk Bulldog
  • clementine81

de är glada tokiga små hundar. min sambo är kär i den rasen. se upp för de "estetiskt snygga" utställnings hundarna då dessa kan ha ett trångt tryne och ha svårt med luftvägarna!

• mia6622

min lilla syster fick en i jul klapp... och jag tycker att den är fruktansvärt tuff... mamma har en vinthund å han sprang fram på ängång å skulle leka lika med katter han är rak på... det är det ända jag vet om dom och att dom är DYRA!

• Curlingmorsan

Dyra är ju dom flesta hundar tyvärr. Efter som vi redan har både hund och katt så är vi ute efter en hund som går bra ihop med andra djur. Och den måste även gilla barn. Och allt det verkar stämma bra in på en Fransk bulldog. Har en Cavalier idag så nästa hund ska INTE behöva nån direkt pälsvård ;) Ska på My dog mässan som är i Göteborg nu i helgen, hoppas kunna få kika på några då.

• Hella80

Min svärfar och hans ene son har Frallor (importerade från Ungern) de är störtsköna.

Det är dock väldigt mycket hund i ett litet format och tyvärr finns det alldeles för många osunda exemplar.

Det är frallan som är herre på täppan bland våra stora Cane Corsos så envisa å viljestarka är dem, och de lever upp till ryktet: hundarnas clown

finns bilder i mitt galleri

• Sacha42

vet inte så mkt om just den rasen men de är ju såååå söta

• trollemollen

Jag har en som heter wiggo och han e sa gullig och cool!!
    Jatte rolig ras och sa sallskaps sjuk!!

Svar på tråden Fransk Bulldog