• Anonym

Finns det någon barnmorska man kan ringa och fråga?

Finns det någon barnmorska man kan ringa och ställa frågor till nuförtiden?

Jag har sökt på nätet, men inte hittat någon "fråga barnmorskan" som är öppen eller svarar alla.
    Ringde ett nummer, men fick då reda på att jag tillhörde ett annat län.

• Svar på tråden Finns det någon barnmorska man kan ringa och fråga?
  • Anonym

Är utrustad med en som svarar "jag vet inte" "det har jag aldrig hört talas om" och oftast lägger till "men oroa dig inte för det". :(

• Anonym (bm)

Hör av dig till mvc där du bor. Ell mejla bm på expertforumet här. Eller ställ frågan här så kan kanske jag hjälpa dig.

• Anonym

Tack snälla du, men jag vill helst inte skriva det i ett öppet forum. Det är löjligt eftersom jag är anonym, jag vet men det är ändå känslan.

Jag ska genast maila bm här, är lite novis här inne.

Jag går till mvc, men som sagt tar hon inte mig på allvar utan säger bara att jag inte ska oroa mig och att hon inte vet.
    I värsta fall får jag ta upp det på förlossningen och hoppas på att allt går bra ändå.

• Anonym (my)

Jag fick precis igår ett samtal från folksam (där jag tecknat gravidförsäkring) om att det öppnat en telefonlinje som heter "familjestöd direkt" (om jag inte missminner mig) och där jobbade barnmorskor och barn sjuksköterskor och man kunde ringa in helt anonymt, varje dag mellan 7-22 om man hade något man undrade över.

• Förtrollad

På sjukvårdsupplysningen brukar de kunna svara på alla typer av frågor och kan de inte det kan de koppla dig så du hamnar rätt. Dem har öppet dygnet runt.

Vill du hellre fråga över nätet har de en "frågestund varje dag kl 14 på nätet. Kika in där. www.1177.se/Skane/Fraga-1177se/Stall-din-fraga/

Hoppas du får svar på dina frågor!

Svar på tråden Finns det någon barnmorska man kan ringa och fråga?