Vilket mobilabonnemang är bäst?
Ska byta från kontantkort till abonnemang... jag blir inte klok på alla val man har.
Tips mottages tacksamt!
Ska byta från kontantkort till abonnemang... jag blir inte klok på alla val man har.
Tips mottages tacksamt!
har vodoafon..och är nöjd
Jag hade Vodafone innan men har bytt till Telia som har bättre mottagning! Betalar bara 59:-/månad...har även haft comviq...men tycker Telia vinner...
Det bror på hur mycket man ringer och har ringt för=) Jag har Vodafone och betalar 199 kr i månaden och det får jag ringa för ch skicka sms, och att ringa kostar 69 kr/min. Jag tycker det är bra dör jag fick en telefon oxå=)
Det bästa är nog att välja utifrån vad kompisarna och familjen har för abonnemang. De du ringer mest till. Eftersom de flesta företag erbjuder att man ringer gratis/till låg kostnad till de som har samma abonnemang. Skickar du många SMS kan det vara värt att kolla upp vad den taxan är också. Hur pratar du? Länge eller många korta samtal? Är det korta samtal till många olika operatörer kan det vara värt att kolla minutpriserna hos operatörerna. Pratar du gärna länge och de flesta har samma operatör kan det löna sig att ha ett abonnemang med bara öppningsavgift på samtalen och sen kan man prata hur länge som helst.
Ex: nästan alla jag känner har Tele2/Comviq och därför föll valet för mig där. Då valde jag en med öppningsavgift på samtalen så jag kan prata länge och ett där SMS-avgiftern är låg, då jag skickar många SMS. Tror det heter Comviq Kompis Plus
djuice
Glömde: Jag brukar ha en faktura på max 100kr per månad. Jag hade Vodafone tidigare men då nästan ingen jag känner har det, blev det mycket dyrare.
Jag har Comviq knock out limited edition och det funkar bra. Ingen bindningstid, 49 öre/min hela dygnet till alla nät och de 69 kronorna man betalar i månaden får man också ringa för.
Billigast - Comviq Knock Out Limited ed. 49 öre per min
Bäst täckning (generellt) - Telia mobil till alla 59 öre/min dock en fast avg om 59:-/mån
Har du tänkt en ny telefon också eller endast abo?
Det är det som är kruxet... måste ha en ny mobil också.
Jag har Halebop.
Messar för 99 öre, mms (kommer inte ihåg) och ringer samtal för 99 öre/min.
Till andra som har Halebop så kostar startavgiften 99 öre (har jag för mig) sen kan man prata hur länge som helst gratis.
Jag messar mest och är nöjd. Har inte så stor koll på vad exakta priserna är som ni märker..
Håller med om comviq knockout limited ed. Jag har aldrig haft såhär billiga telefonräkningar! Köpte en bra mobil till också (nokia 6100) , fick allt för 1400kr.
beror på HUR man använder sin mobil. min hustru o jag sänder en del sms till vänner. o ringer gänra VARANN. Så vihar halebop båda två. då sänder vi sms för upp till 49 kr i månaden (man måste förbruka minst 49kr i månaden, annars dras det ändå från kortet). o så ringer vi GRATIS till varann.
Hade Telia för många år sen men så bytte jag till Vodafone. Är supernöjd med täckningen och deras kundservice.
Vet inte om de är billigast... men så länge inte mobilräkningarna känns dyra så tänker jag ha kvar Vodafone.
Jag kan säga så här!!
Halebop
Inom halebop 66 öre uppkopplingsavgift!! Prata sen hur länge du vill!!
99 öre dygnet runt i min till alla andra..
Sms 49 öre..
Allt går i telias nät så det är bästa mottagningen!!
Jag sa upp min hemtelefon!! Sparar flera hundra sen jag bytte!!
Speciellt så att man har fått sina kompisar att skaffa det!!
Då blir det billigare för dig också!!
Gå in på www.halebop.se för mer info!!
Helt klart värt det!!
Förlåt jag glömde att du skulle ha abbonemang..=)
Kontantkort är halebop bäst..=)
Vi har 3 å vi ringer gratis till alla inom 3, billiga sms.
vi är 3 st som har det i hushållet å vi betalar max 400:- för alla 3 telefoner, då är det det vi ringt för, sms, videosamtal ja allt som man nu kan göra med telfonen nu för tiden
Jag har campuz (Vodafone) och är helnöjd. Det första abonnemang jag hittat som inte har någon månadsavgift eller "minsta-förbrukningsavgift". Kostar 99 öre/min och jag som i princip aldrig ringer har gärna detta högre minutpris för att slippa fasta utgifter. Ringer jag lite kan det dröja flera månader innan jag får en faktura över huvud taget...
Det blev 3 och 3bomben, är super nöjd!
Telia, de har täckning där inga andra har det...
beror på vart du bor och vart du brukar vara någonstans. Bor du uppe i norrland och åker inåt landet ibland spelar det ingen roll vad alla undersökningar säger om vodafone och comviqs täckning där. I övrigt om du vill ringa billigt skulle jag (som någon annan redan påpekat) välja de som dina vänner har.. det brukar vara billigast så.
Om du ska köpa en mobil med abonnemanget tycker jag du ska överväga att ta den på ett år istället för på två år som ofta erbjuds. Tappar du bort mobilen eller otrivs med den sitter du ändå i klistret och ska betala av den i 2 år framöver...
Om du bor i stockholm eller liknande med bra täckning så kan du ju alltid överväga 3 som erbjder "3 bomben" dom ger faktiskt ganska bra pris för sina mobiler om man tecknar sig för 18 månader...