• Zarina

När kan man "hänga babyn i fötterna upp och ner"?

Haha det låter ju grymt, men ni fattar säkert. Alltså när är det "säkert" att hålla dem i fötterna och dingla? När man märker att de gillar det? Eller?

• Svar på tråden När kan man "hänga babyn i fötterna upp och ner"?
  • Girlinthecity

Ja, märker man att dom INTE gillar det så bör du ju sluta. Tror inte vi har gjort det förrän de var typ två, tre år.

• bellsii

Hmm en baby skulle jag nog aldrig hänga upp p ner iaf

• Zarina
    bellsii skrev 2011-11-26 11:40:23 följande:
    Hmm en baby skulle jag nog aldrig hänga upp p ner iaf
    Varför?
  • Red drum

Varför i hela Hälsingland måste ni hänga babyn upp och ner??????

• OliviaViktor
    Red drum skrev 2011-11-26 11:50:12 följande:
    hon kanske ska hänga ungen på tork ^^
  • Frontline
    Red drum skrev 2011-11-26 11:50:12 följande:
    För att en del barn gillar det, jag brukar hålla dottern i benen och hon tycker det är skitskoj att hänga en stund.
    Inte tänkt att man ska binda upp dom i en krok upp och ner precis...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Cloudberry

Aldrig, huvudet är tungt i förhållande till kroppen så du kan skada bebisens nacke.

• Natulcien

Hmm, varför ska man hänga en bebis uppochner. Den idé skulle jag nog aldrig få ens...

• vittra

Eh aldrig... enligt mig är det näst intill barnmisshandel. Finns många hemskheter som har hänt när idiotiska föräldrar har "busat" men sina små bebisar på det sättet! Vidrigt...

• vittra

När jag har busat med mina så har jag alltid haft en hand bakom huvud/nacke och sedan "gungat" framåt med dem så att de i princip har hamnat upp och ned på det sättet, sedan gungat tillbaka igen. ALDRIG hålla bara i fötterna och svinga runt, de har ju för tusan jättekänsliga leder och det är absolut inte ovanligt att de hoppar ur led vid sådan behandling, för att inte tala om hur mycket stryk nacke och huvud får!

• Lillflickan

Jag tycker det är en bra fråga! Jag förstår att ts inte tänker sig svinga runt bebis som en galning. Min bebis är nu sju månader och slingrar sig som en ål i knät. Jag är också intresserad av när det är okej att hålla bara i fötter/ben. Jag utgår från att ts förstår att inte hänga en bebis som inte kan hålla huvudet, men när är det okej?

Svar på tråden När kan man "hänga babyn i fötterna upp och ner"?