• Anonym

Klåda på kroppen, vad händer!?

jag blir så irriterad och bekymrad. För cirka en vecka sedan upptäckte jag en "fläck" mellan brösten, lite röd och kliade något frenetiskt. Sen ploppade samma typ av utslag upp på övriga bysten, liksom nedanför... Var till VC och sköterska tittade på det, menade att det var något eksem alternativt svampeksem. Fick salva utskrivet och använt denna. Salvan gör nytta men jag upplever att utslagen fortsätter komma?! Speciellt ryggen är värst, på natten sover jag oftast på rygg och upplever då obehagen som värst. Kliar och kliar. Utslagen börjar som små röda prickar för att sedan blir torra fläckar som är lite ljust röda, lite mer "vita" i mitten.

jag har även mitt i detta varit och är jätteförkyld. Nyser och hostar något extremt, snorar rejält. Kan eksem uppkomma pga förkyldning? Eller har ni upplevt något liknande?

jag skulle egentligen varit till doktor i onsdags men jag var så helvetes förkyld och sängliggande att jag inte orkade. Nu vet jag inte när jag får nästa tid, doktorn skulle tydligen ringa om detta.....

• Svar på tråden Klåda på kroppen, vad händer!?
Svar på tråden Klåda på kroppen, vad händer!?