• Boomtown

Recept på biscotti

Kan man göra biscotti utan mandel/nötter? Jag har för mig att min mormor brukade göra det. Har ni något gott recept att dela med er av? Gärna med bittermandel i. Är det enkelt att baka?

• Svar på tråden Recept på biscotti
  • Fiffigt
    Fiffigt skrev 2011-11-26 16:50:24 följande:
    Hallonbiscotti är väldigt gott :) Gjorde dessa förra julen men hoppade över chokladen blev väldigt bra ändå, de blir nog lite väl söta om man har choklad. 

(hoppas det är okej att länka, inte min egen blogg, har iofs ingen egen blogg heller Tungan ute ) 

mylittlebakery.wordpress.com/2010/09/12/bisco.../

Tillägg. 

Det är ganska svårt att få till dem för det är KLADDIGT, så klddigt att jag inte fick av det från fingrarna. hihi slutade med att jag fick smörja in två skedar i olja för att "fösa" ihop degen med. Den ska vara kladdig. Det gick bra att göra så :) Så gör jag fler kommer jag göra så från början :) 
  • torsdag

Det receptet ska också testa.

• Boomtown

Tack! Det lät väldigt gott. Tipsa gärna mer. Bra tips om skedar med olja! Så slipper jag få huvudbry om det

Ni får så gärna länka. Kul att se lite bakbloggar

• Fiffigt
    Boomtown skrev 2011-11-26 17:42:49 följande:
    Tack! Det lät väldigt gott. Tipsa gärna mer. Bra tips om skedar med olja! Så slipper jag få huvudbry om det

Ni får så gärna länka. Kul att se lite bakbloggar
    Varsågod, Självklart ska det vara en smaklös olja typ raps :) Annars blire nog inge gott Tungan ute
  • Boomtown
    Fiffigt skrev 2011-11-26 17:45:58 följande:
    Varsågod, Självklart ska det vara en smaklös olja typ raps :) Annars blire nog inge gott Tungan ute
    aha, tur att du nämnde det. Här står olivoljan framme

Svar på tråden Recept på biscotti