• liafi

När vet jag om något är fel...

Jag lever i en relation som jag alltid trott har varit rätt och bra. Vi har allt man kan tänka sig, var av två underbara ungar. Men ena stunden känner jag att det känns helt ok men andra dagara funderar jag på om han verkligen älskar mig eller om han lever i slentrian.

Jag får aldrig någon spontan närhet eller ömhet. Aldrig några kyssar. Aldrig någon romantisk uppvaktning. Aldrig en blomma på alla hjärtansdag. Vi hade årsdag för någon vecka sedan och han var bortrest och även om jag hörde av mig med ett fint sms så fick jag inget svar. Visst vi har sex och bra sex men sällan att jag får en kyss eller att vi ligger och myser efteråt. När sexet är klar går han ner och titta på tv och jag somnar. 

Saken är den att vi aldrig bråkar eller skriker. Vi har det lugnt och harmoniskt. Men lever vi med en lycklig fasad så börjar jag undra hur relationen egentligen mår och hur mår jag egentligen. Samtidigt förstår jag inte hur jag skulle klara mig ekonomiskt om vi skulle gå isär. Jag har ett bra jobb och en helt ok lön men här finns inga hyresrätter bara dyra lägenheter. Hur ska jag tänka ska jag leva och inte tänka efter eller var ska jag börja...???

Svar på tråden När vet jag om något är fel...