• Anonym (Helena)

    Någon som gjort ögonlocksplastik?

    Hej!

    Undrar om det finns någon här inne som opererat ögonlocken? ,det vill säga att man operarar "hängande ögonlock" ,stramar upp musklen eller tar bort överskotts hud på ögonlocket.

    Jag ska nämligen göra detta nästa år och jag är redan super nervös för själva operationen. Är super rädd för att jag ska råka öppna ögonen när dem skär och har sig.

    Någon som gjort detta och vill dela med sig om hela händelsen? Skulle verkligen vara tacksam!

  • Svar på tråden Någon som gjort ögonlocksplastik?
  • Knasten83

    Ville bara berätta att båda mina föräldrar har gjort det och upplevde det inte som ngt jobbigt. De är så skickliga och gör en bekväm! Resultatet har blivit mkt bra och naturligt! Lycka till!!

  • Anonym

    åhhh, det skulle jag också vilja göra, vad kostar det?

  • Anonym (Helena)

    Jag får det betalt genom landstinget för det påverkar min syn, men hos en plastik kirurg kostar det mellan 13-17000 kr.

  • Anonym (ann)

    Jag har inte gjort det själv, men min arbetskompis gjorde det på vanligt sjukhus. Hon fick ingen möjlighet att vila sig efteråt och fick inte heller någon kylmask som hos privatklinikerna för att dämpa blåtirorna. Hon var pga det blå väldigt länge. Så det är ett tips att du hör dig för om det innan.

    Har du fått ditt beviljat hos ögonläkare eller plastikklinik?

  • Anonym (Helena)
    Anonym (ann) skrev 2011-11-29 14:33:24 följande:
    Jag har inte gjort det själv, men min arbetskompis gjorde det på vanligt sjukhus. Hon fick ingen möjlighet att vila sig efteråt och fick inte heller någon kylmask som hos privatklinikerna för att dämpa blåtirorna. Hon var pga det blå väldigt länge. Så det är ett tips att du hör dig för om det innan.

    Har du fått ditt beviljat hos ögonläkare eller plastikklinik?
    Oj..

    Jag har fått det genom landstinget och operationen kommer att utföras på sjukhuset på ögonkliniken.
  • Anonym (ann)
    Anonym (Helena) skrev 2011-11-30 14:21:15 följande:
    Oj..

    Jag har fått det genom landstinget och operationen kommer att utföras på sjukhuset på ögonkliniken.
    Ja, jag rekommenderar dig verkligen  att du försöker ta med egen is eller nåt att kyla med om dom inte har nåt och sitter kvar på kliniken en stund efteråt. Man kan sen fortsätta kyla då och då några dagar efter. Hoppas jag inte skrämdes nu, det var bara ett tips att du tar reda på deras rutiner

    Jag har själv gjort ett par plastikoperationer, även funderat lite på denna, men allmänt kan jag säga att dom brukar vara duktiga och kirurgen håller nog ned ögonlocket medan den opererar så du ändå inte kan öppna ögat.
  • Anonym (Jag har)

    Gammal tråd :) . Jag har precis gjort övre ögonlocksoperation. Fråga på.

Svar på tråden Någon som gjort ögonlocksplastik?