• Anonym (maria)

Hoppas verkligen barnen kommer med storken..

Äntligen efter att jag längtat i så många år (fastän jag bara är 25) så har vi bestämt oss för att det blir som det blir. Vi har inga skydd och jag har lite småkoll på ägglossning och annat men bebisverkstad är väl lite att ta i.

Men vi har aldrig sex! Jag börjar bli tokig! Men vi orkar inte. Mannen jobbar väldigt hårt, jag jobbar deltid och filar på det sista i skolan, jag är i stort sett klar. Det är livet i sig som kommer i vägen. Hur sjutton hade vi tänkt att det skulle bli barn om vi inte har sex?

Bästa vore om vi kunde åka iväg ett tag och bara ägna oss åt varandra, jag har inte så stor sexlust men där kan jag anstränga mig extra men det går bara inte. Livet är i full rullning. Vi försöker båda två med att romansa till det lite men vi är trötta. Jag är mest bara frustrerad och vi är faktiskt bara inne på månad två.. men jag har svårt att förutse min ägglossning (nu har jag köpt stickor så jag ska ta reda på det en gång för alla) men i och med att jag aldrig i mitt liv varit gravid förut så känns det bara helt hopplöst. Om ändå barnbakandet kunde gå snabbt och smärtfritt via en iphone app som allt annat i livet!

• Svar på tråden Hoppas verkligen barnen kommer med storken..
  • Anonym

Orkar ni inte ha sex för att bli gravida, så tror jag inte att ni har ork till att sköta ett krävande litet barn!

• Anonym (maria)
    Anonym skrev 2011-11-27 15:06:30 följande:
    Orkar ni inte ha sex för att bli gravida, så tror jag inte att ni har ork till att sköta ett krävande litet barn!
    Jo, men det löser sig ju självt iom att inga barn blir gjorda.
  • Anonym

Det låter som om ni bara har sex för att du ska bli gravid..? Ni måste ju hitta tillbaka till lusten och orken att ha sex med varandra, och stressar ni upp er och tänker att "det måste bli barn NU nu Nu helst igår" så gör ni det inte lättare precis.. Förstår inte riktigt varför ni måste åka iväg och "romansa", det är väl bara ta av er nakna, lägg er i sängen innan sovtime och smek varandra så tror jag att ni kommer igång rätt lätt.. Behöver inte leda till sex första gångerna om du/han verkligen inte ha lust, men lusten ökar och då vill man oftast fortsätta...

Du ska inte behöva anstränga dig för att ha sex, det ska komma naturligt för att du och din sambo vill. Hur mår du annars? Eller är det bara att du stressar mycket i vardagen? Tänker om det finns någon anledning till att du har fått minskad lust..

• Krila

Det finns inget mer avtändande än att göra barn!

Finns kosttilskott som ska öka lusten.

Men ha inte sex för att bli gravida, ha de för att de är skönt å mysigt.

Som ovanstående skrev. Ha inte sex som ett krav. Börja med att smeka och mysa, leder de till sex är det bara en bonus=)

• Anonym (maria)

Jag önskar nästan att det var så att vi tvingar oss till det för att vi vill ha barn men vi har egentligen ingen brådska och jag är så upptagen med att tänka på annat så det är inget jag oroar mig för dagligen. Men jag blir så frustrerad när jag tittar på kalendern (där jag bara gör en liten färg markering för när vi har haft sex) och ser att det gått nästan en vecka!

När jag säger romansa till det så menar jag det som ni säger att man ska njuta och ligga och mysa och bli på humör, det är vad jag säger romansa åt. Men oftast är jag inte i säng förrän strax efter tolv så det går inte att ligga en timme och mysa, min man är redan medvetslös vid det laget och jag somnar också. Jag har lite svårt med koncentrationen så jag har svårt med sex och även att fokusera på barnverkstaden, jag insåg idag att jag har BMI när som helst, tiden flyger förbi.

Jag brukar ta hjälp av receptfria lustgivare och dom fungerar helt okej men jag var mer upprörd och ledsen när jag skrev här, ni vet så som man kan bli ibland. Jag vill så gärna bli mamma och få njuta av att ha en familj istället. Livet jag har nu med en massa hela dagarna, skola och jobb, det är inget roligt. Njuter inte av att leva så.

Jag har dock lite problem med sexlusten som jag nämde så jag myser hellre med min man på andra vis. När vi bestämde att det var dags fick jag ett positivt resultat med sexlusten, min man blev så manlig för mig då han äntligen sa ja och ville bli far till mitt barn det tyckte jag var riktigt sexigt. Men nu har jag vant mig så det fungerar inte längre. Knepig man är! 

• Anonym (em)

Hej TS!

Du är inte ensam!

Jag och mannen är också supertrötta. Se är varken han eller jag särskilt sexuella av oss vilket såklart försvårar hela processen. (jag har dessutom blivit sexuellt utnyttjad i tonåren, och det vet mannen om, njuter därför sällan av sex)
    Folk verkar inte riktigt förstå att man kan älska någon annan, avguda och vara kär utan att ha sex.

Mannen är dessutom nere i en svacka då hans mamma gick bort i somras och han har mycket på jobb. Så vissa omgångar kör vi med heminsemination istället, dvs mannen gör sitt i ett glas och jag använder en medicinspruta. Det funkar ju för många homosexuella par och för de med ex. vaginism, så varför inte?!

Nu har vi försökt i ett år och jag är nästan lättad att vi ska på utredning för kanske vi då kan bli gravida utan att tvinga oss till sex. Vi blir bara trötta, irriterade och otroligt stressade över att försöka få till romantik och lust.
    Romantik för oss är annars att se en film i varandras armar, planera hus och framtid.
    Under detta året har jag testat med ägglossningsstickor för att precisera timingen, samt tagit min temperatur varje morgon de sista 8 månaderna. Har varit på ultraljud och blodprovstagning som visar helt normal ägglossning. Ändå händer inget.

Svårt för utomstående säkert, men du kanske förstår mig TS (trots lite osammanhångande svammel) ville mest bara säga att jag hoppas med att storken kommer hit!

• Anonym (maria)
    Anonym (em) skrev 2011-11-29 18:50:11 följande:
    Hej TS!

Du är inte ensam!

Jag och mannen är också supertrötta. Se är varken han eller jag särskilt sexuella av oss vilket såklart försvårar hela processen. (jag har dessutom blivit sexuellt utnyttjad i tonåren, och det vet mannen om, njuter därför sällan av sex)
    Folk verkar inte riktigt förstå att man kan älska någon annan, avguda och vara kär utan att ha sex.

Mannen är dessutom nere i en svacka då hans mamma gick bort i somras och han har mycket på jobb. Så vissa omgångar kör vi med heminsemination istället, dvs mannen gör sitt i ett glas och jag använder en medicinspruta. Det funkar ju för många homosexuella par och för de med ex. vaginism, så varför inte?!

Nu har vi försökt i ett år och jag är nästan lättad att vi ska på utredning för kanske vi då kan bli gravida utan att tvinga oss till sex. Vi blir bara trötta, irriterade och otroligt stressade över att försöka få till romantik och lust.
    Romantik för oss är annars att se en film i varandras armar, planera hus och framtid.
    Under detta året har jag testat med ägglossningsstickor för att precisera timingen, samt tagit min temperatur varje morgon de sista 8 månaderna. Har varit på ultraljud och blodprovstagning som visar helt normal ägglossning. Ändå händer inget.

Svårt för utomstående säkert, men du kanske förstår mig TS (trots lite osammanhångande svammel) ville mest bara säga att jag hoppas med att storken kommer hit!
    Jag förstår dig till 110%. Vi har inte levt samma liv men resultatet har blivit i stort sett detsamma. Min man behöver lätta på trycket oftast varje morgon oavsett så vi har gjort så att vi också kört lite "inseminations" stil fast vi ändå har "sex". Varken jag eller mannen tycker det är speciellt påfrestande, det känns surare att det skulle hamna i en pappersnäsduk istället! Så jag förstår dig och din man helt. Också när det gäller intimitet, jag är definitivt dragen till min man men att dela upplevelser och livet med honom ger mig mer  njutning än en massa sex. Det finns ingen som kan stimulera mig intellektuellt som min man kan t ex.

För oss går det mycket lättare att köra donator stilen, klart på 4 minuter än att tvinga en massa kyss och smek. Men det känns som att ibland utan den där passionen så hinner man inte med något alls!
  • Anonym (em)
    Anonym (maria) skrev 2011-11-29 18:58:41 följande:
    Jag förstår dig till 110%. Vi har inte levt samma liv men resultatet har blivit i stort sett detsamma. Min man behöver lätta på trycket oftast varje morgon oavsett så vi har gjort så att vi också kört lite "inseminations" stil fast vi ändå har "sex". Varken jag eller mannen tycker det är speciellt påfrestande, det känns surare att det skulle hamna i en pappersnäsduk istället! Så jag förstår dig och din man helt. Också när det gäller intimitet, jag är definitivt dragen till min man men att dela upplevelser och livet med honom ger mig mer  njutning än en massa sex. Det finns ingen som kan stimulera mig intellektuellt som min man kan t ex.

För oss går det mycket lättare att köra donator stilen, klart på 4 minuter än att tvinga en massa kyss och smek. Men det känns som att ibland utan den där passionen så hinner man inte med något alls!
    Det är väldigt skönt att veta att man inte är ensam om att ha ett förhållande där sexet inte betyder allt. Vi har vänner där männen tjatar på sina fruar/flickvänner och jämt kör med trista sexskämt. Mannen och jag mest tittar lite besvärat på dem och suckar.

Exakt, 4 minuter, sen klart! Helt perfekt. Då har man tid att ligga de där 20 minuterna med rumpan i vädret också
  • Anonym (maria)
    Anonym (em) skrev 2011-11-29 19:08:33 följande:
    Det är väldigt skönt att veta att man inte är ensam om att ha ett förhållande där sexet inte betyder allt. Vi har vänner där männen tjatar på sina fruar/flickvänner och jämt kör med trista sexskämt. Mannen och jag mest tittar lite besvärat på dem och suckar.

Exakt, 4 minuter, sen klart! Helt perfekt. Då har man tid att ligga de där 20 minuterna med rumpan i vädret också
    Haha va härlig du är Skrattande Precis vad jag behövde i min frustration!

Precis! Jag har "klättrat" med fötterna upp för väggen också och nästan stått på huvudet. Med så mycket tid över hinner man ju stå tills man börjar se svarta fläckar!

Det känns fruktansvärt enformigt. Jag känner flera par, och då menar jag upp mot 10 stycken, som inte alls har något band med sin man på något annat plan. Så nu när dom har barn och annat så vill dom mest att männen ska hålla sig borta. Som i utanför hemmet. Det är bisarrt.

Nej att få dela mitt liv med min man, visa uppskattning på andra så mycket större plan än sex tycker jag är värt så mycket mer. Lättare att hålla sams då också Flört 

Håller tummarna för er, det är ju så surt att det faktiskt bara är 20-25% chans per gång! Det är inte mycket alls!
  • Anonym (em)
    Anonym (maria) skrev 2011-11-29 19:35:29 följande:
    Precis! Jag har "klättrat" med fötterna upp för väggen också och nästan stått på huvudet. Med så mycket tid över hinner man ju stå tills man börjar se svarta fläckar!
    Hahaha! Solig

och ja, jag håller med om oddsen. De är verkligen urdåliga. Bim på lördag!
  • Anonym (maria)
    Anonym (em) skrev 2011-11-29 20:26:39 följande:
    Hahaha! Solig

och ja, jag håller med om oddsen. De är verkligen urdåliga. Bim på lördag!
    Nej men skojjar du? Jag med! :D
  • Anonym (em)
    Anonym (maria) skrev 2011-11-30 09:55:30 följande:
    Nej men skojjar du? Jag med! :D
    Haha! vad är oddsen för DET!!?
  • Anonym (em)

Började blöda nu på morgonen

Hur går det för dig?

• Anonym (maria)
    Anonym (em) skrev 2011-12-02 09:53:41 följande:
    Började blöda nu på morgonen

Hur går det för dig?
    Nej va värdelöst. Men det är bara att försöka igen.. 

Vi har haft strul med internet så jag har varit rasande här hemma, haha, men nu är det igång igen. Jag känner inte av några mens symtom än, men jag har en konstig varm molande känsla på utkanterna av livmodern och lite svidande bröst. Men jag får aldrig några symtom innan det är dags, får värk vid lunch och så brukar den komma på kvällen som på beställning så jag får se imorgon. Tror inte jag haft någon tur heller. Det är så surt, efter alla år med ppiller och pstavar och så är det inte alls lätt att bli med barn! 
  • Anonym (em)

Hur har det gått för dig??

Svar på tråden Hoppas verkligen barnen kommer med storken..