• casham

Värmevallningar!!

Fick en son natten till tisdag (22/11) och har sedan igår fått sådana värmevallningar att jag först blev rädd att jag hade fått en infektion efter förlossningen , men har inte ont någonstans och inte feber så antar att det bara är vanliga vallningar efter förlossningen.
    Någon mer som har/haft det så här?
    Jag fryser, svettas, svettas, fryser som en riktig influensa.....vaknar flera ggr /natt dyngblöt i svett, för att sedan kasta av mig täcket och då nästan frysa ihjäl!

När går det över? 

• Svar på tråden Värmevallningar!!
  • Nina 566

Hormonerna tror jag att det beror på. Mitt höll tyvärr i sig ganska länge...

Grattis till bebbe!

• casham

oj jag har visst feber 39,7!! ska jag ringa sjukvårdsupplysningen? 

• gammeltacka
    casham skrev 2011-11-26 18:33:42 följande:
    oj jag har visst feber 39,7!! ska jag ringa sjukvårdsupplysningen? 

Antar att du redan gjort det nu annars är det läge för det ja. Ont i bröst eller livmoder?
  • casham

hade bara feber ont i varken bröst eller livmoder, men det var en infektion i livmodern som nu börjar vara uppstyrd efter 2 dagar med dropp (antibiotika) så förhoppningsvis vänder detta nu så jag blir bättre :) 

• gammeltacka
    casham skrev 2011-11-28 09:26:21 följande:
    hade bara feber ont i varken bröst eller livmoder, men det var en infektion i livmodern som nu börjar vara uppstyrd efter 2 dagar med dropp (antibiotika) så förhoppningsvis vänder detta nu så jag blir bättre :) 
    Se där ja, det låg nära till hands att det var livmodern. Krya på dig nu {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Värmevallningar!!