• Svennis

Vilken parfym till 18-årig kille?

Har bestämt att vi ska köpa en parfym till makens syskonbarn i julklapp i år. Nu undrar jag om någon har något tips på en parfym som inte är alltför dyr och inte luktar för mycket eller för gubbigt?

Har själv koll på damparfymerna men herrparfymer har jag ingen direkt koll på. Ska handla från www.parfym.se

Tack på förhand!

//Sara

• Svar på tråden Vilken parfym till 18-årig kille?
  • Luullis

Jean Paul Gaultier's Le Male! Den är inte gubbig utan passar en ung kille jag tycker att den luktar jättegott!

• Miss P71

1 million e super god parfym... även boss har många goda... prata med föräldrarna o se vad han har för pafymer hemma redan...

• Svennis
    Luullis skrev 2011-11-27 00:22:07 följande:
    Jean Paul Gaultier's Le Male! Den är inte gubbig utan passar en ung kille jag tycker att den luktar jättegott!
    Tittade på den, men den är tyvärr lite dyr

Skulle passat bra annars för han gillar Jean Paul Gaultier´s
  • Svennis
    Miss P71 skrev 2011-11-27 00:59:03 följande:
    1 million e super god parfym... även boss har många goda... prata med föräldrarna o se vad han har för pafymer hemma redan...
    Tack för tipsen, ska kolla
  • Perly

Hade också tänkt säga Poco Rabanne's One million, men den verkade inte finnas...

daPerley is thá bést, and u ynow it ;)
  • Perly

Ed Hardy Love and Luck är ju helt okej om inte annars, men som alla herr parfymer får man vara försiktig med mängden Glad max ett sprut från bra avstånd typ hehe

• Perly
    Perly skrev 2011-11-27 12:50:52 följande:
    Ed Hardy Love and Luck är ju helt okej om inte annars, men som alla herr parfymer får man vara försiktig med mängden Glad max ett sprut från bra avstånd typ hehe
    (Kostar även lite mer...)
  • Svennis

Tack för tipsen!

Har tittat på Hugo Boss Number One eller Pure. Någon som luktat på dem? Number One har lite mer "gubbigt utseende" på flaskan men jag har som sagt ingen aning...

• Svennis
    Perly skrev 2011-11-27 12:48:07 följande:
    Hade också tänkt säga Poco Rabanne's One million, men den verkade inte finnas...
    Nä, den finns inte där. Får kolla på någon av alla de andra parfymsiterna

Fler som rekommenderat den så den kanske är något att köpa då
  • Svennis
    Svennis skrev 2011-11-27 13:04:23 följande:
    Nä, den finns inte där. Får kolla på någon av alla de andra parfymsiterna

Fler som rekommenderat den så den kanske är något att köpa då
    Nu har jag hittat den, men den var tyvärr lite dyr även den
  • Svennis

Armanis Acqua Di Gio Homme då?

Vet ju att motsvarande damparfym luktar grymt gott

• MorsningKorsning

Bland Hugo Boss parfymer är min mans favorit Dark Blue, den började han med redan som tonåring Armani (dyrare) och van Giles Basic instinct är också favoriter som funkar såväl som på en sextonåring som på en trettioårig.

• Svennis

@Morsningkorsning: så du tror att Armanis Acqua Di Gio Homme fungerar då?

Ibland är det tyvärr så att en damdoft luktar jättegott medan motsvarande herrparfym bara luktar gubbe eller ren alkohol eller nåt

• MorsningKorsning

Ja jag tycker armanis herrparfym luktar underbart. Friskt

• Svennis
    MorsningKorsning skrev 2011-11-27 18:59:12 följande:
    Ja jag tycker armanis herrparfym luktar underbart. Friskt
    Då blir det nog den
Svar på tråden Vilken parfym till 18-årig kille?