Min sambo äter bara skräpmat
Det är så här att min sambo är överviktig, farligt överviktig om man tittar på BMI men det talet ska man ju inte stirra sig blint på, men att han är överviktig råder det inga tvivel om.
Han äter bara skräpmat till lunch, såsom hamburgare, kebabtallrik och pizza. Vi brukar göra extra mat till middagen så att det blir över till lunch men oftast "glömmer" han lunchen i kylskåpet eller så hittar han på någon dålig ursäkt om att han var tvungen att gå ut att äta med sina jobbarkompisar. Då brukar jag säga åt honom att iaf välja dagens som forhoppningsvis är lite smalare än tex pizza. Men det går inte för dagens är alltid så äcklig påstår han. Han är extremt kräsen, äter absolut inte några grönsaker alls och inte någon frukt heller.
Förut drack han extremt mycket läsk, men jag har fått honom att dra ner lite. Tex så får han bara dricka läsk hemma på helgerna och då inte i några stora mängder. Men då de får dricka obegränsat med läsk på hans jobb, gratis, slinker det ner säkert tre burkar om dagen. Jag har räknat ut att han dricker ca 9 liter läsk i veckan vilket jag tycker är otroligt mycket även fast han drack mer förr.
Jag försöker få honom att förstå att han måste ändra sina matvanor innan det blir riktigt illa, han är bara 22år och jag vet inte vart detta kommer att sluta. Hans övervikt gör så att jag inte tänder lika mycket på honom längre som jag gjorde i början av vårt förhållande, jag tycker det är jobbigt att se honom naken och detta gör att min sexlust inte är så stor längre. Hur ska jag få honom att förstå? Eller är det jag som inte borde lägga mig i? Jag älskar honom otroligt mycket och skulle aldrig lämna honom för en sån här sak men jag är ändå orolig vart det här ska sluta.