• Underbar

Hjälp! Baka med Ikeas varmluftsugn från Whirlpool!

Behöver hjälp! 
    Bakade lussebullar häromdagen och de blev alldeles degiga. Fläckvis fick de väldigt mycket färg. Jag kan ju ha haft fel inställning men eftersom bilderna sitter på ratten och de är nötta så är det inte så lätt. Jag använde den funktionen som sitter ett hack till höger om symbolen som har en fläkt i mitten och ett streck ovanför.
    Någon som har en likadan ugn och kan hjälpa mig vilken jag ska använda när jag bakar?

Jag gjorde alla rätt för övrigt med temperatur och tillagningstid så det behöver jag inga råd om

• Svar på tråden Hjälp! Baka med Ikeas varmluftsugn från Whirlpool!
  • ettplustack

Man ska ju ha 25 grader under vanliga grader med varmluftsugn men det visste du säkert, har ingen aning varöfr det blev så tyvärr

• Underbar
    ettplustack skrev 2011-11-27 11:54:06 följande:
    Man ska ju ha 25 grader under vanliga grader med varmluftsugn men det visste du säkert, har ingen aning varöfr det blev så tyvärr
    Jo jag vet men funderar på om jag hade fel inställning...om det gör någon större skillnad vill säga .
  • stjierna

En fläkt med streck över betyder för övrigt "varmluft med ovanvärme". Ska du baka ska du antingen ha den med bara en fläkt. Eller den med två vågräta streck! Har du fläkt-funktionen ska du ha något lägre temp än annars. Lycka till! :)

• Underbar
    stjierna skrev 2011-11-27 11:59:11 följande:
    En fläkt med streck över betyder för övrigt "varmluft med ovanvärme". Ska du baka ska du antingen ha den med bara en fläkt. Eller den med två vågräta streck! Har du fläkt-funktionen ska du ha något lägre temp än annars. Lycka till! :)
    Okej tack! Problemet är att de enda symboler jag kan se är den med ovanvärme och den med undervärme :-/
  • Lacey

Jag använder alltid den med två streck. Den sitter 7 snäpp vridning åt höger på min Ikea whirpool varmluftsugn. Men på min har jag ingen med bara ett streck över så är nog lite olika

• Underbar
    Lacey skrev 2011-11-27 12:36:15 följande:
    Jag använder alltid den med två streck. Den sitter 7 snäpp vridning åt höger på min Ikea whirpool varmluftsugn. Men på min har jag ingen med bara ett streck över så är nog lite olika
    Drar jag ratten 7 hack åt höger så hamnar jag på den jag använde då lussebullarna blev misslyckade :-/
Svar på tråden Hjälp! Baka med Ikeas varmluftsugn från Whirlpool!