Varmaste vinterstövlarna för mamma!
Hej,
Är det någon som kan tipsa om ett par riktigt varma vinterstövlar som tål att man som mamma står stilla i pulkabacken i minus 20 grader i vinter? Kosta vad det kosta vill.
Hej,
Är det någon som kan tipsa om ett par riktigt varma vinterstövlar som tål att man som mamma står stilla i pulkabacken i minus 20 grader i vinter? Kosta vad det kosta vill.
Puffar för att jag med undrar
Finns fodrade typ gummistövlar, såna hade jag när jag jobbade i skidlift. Frös aldrig. Dom är svarta och gråa men kan inte komma på vad dom heter... Dom är inte som vanliga gummistövlar i materialet.
Siberia från ecco, de är varma och goa som sjutton Har fått ett par för att min man inte vill att jag ska bli kall om fötterna när jag är ute och går med bebisarna och hunden :)
Är det just stövlar du är ute efter? Kängor är ju varmare, tycker jag. Jag köpte ett par Viking för flera år sedan, som funkar jättebra att stå stilla i pulkabacken med. Jag tror det var ungefär denna modellen:
www.vikingfootwear.com/default.aspx&category=9088854*0*9090648*&page=0&freetext=default&action=product
Jag hittade några liknande modeller i butiker:
www.stadium.se/sport/uteliv-resa/skor/111715/salomon-snowtrip-wp-w
www.intersport.se/Produkter/Skor/KangorStovlar/WOODLAND-GORETEX/
Tänk på att det absolut viktigaste är att ha rena torra sockar av ylle! (inga bomullsstrumpor under!) Köp tillräckligt stora skor, och lägg ev. i en extra innersula av ull.
Ha det så kul i vinter!
Outnet har en vinterskosektion, där jag hittade kängor och stövlar som är för de lägre temperaturerna (vissa som funkar ner till -73C ! "skoterkängor" ) - Vissa är med dubb, många hade komforttemp ner till -20 --30C
http://www.outnet.se/produktgrupp/vinterskor.php
Tusen tack för alla bra tips! Jag kollar och lovar att rapportera tillbaks om jag blir nöjd med mitt inköp.
Jag har köpt mig ett par Sorel Caribou, jag vägrar frysa en vinter till!
Jag har ett par såna här: http://www.24mx.se/snoskoter/p/p.original-stovel/14635/skoterstovlar-och-skoterkangor/k253
Ovärderliga både vid bandyplanen, i pulkabacken och i stallet. Lätta och varma, utan att man blir svettig.
Pallas- det va såna jag försökte beskriva . Världens bästa om man inte vill frysa...
Jag gillar dessa:
sharpman.se/Product.aspx&p=1146065&v=1146304
Köpte mig ett par nya i helgen eftersom de jag haft i över 8 år börjar bli lite slitna. Ser nätta och snygga ut, inte så klumpiga som vanliga vinterkängor lätt blir. Och jag kan inte minnas att jag har frusit i dem och då är jag en väldigt frusen person. Fryser mer i mina eccokängor...
Priset är även bra det med!
De är inte i skin/läder utan ett annat vattentåligt material så man blir inte blöt när det är slaskigt och de är lätta att torka av om de blivit leriga.
Och jag som lätt får fotsvett lider inte av det heller i dessa.
www.brandos.se/columbia/heather-canyon-electric-od-bl1492-010-blkmetsilv/a38746
heppo.se/damskor/kangor/bugathermo-original-106811-0014
jag gillar generellt columbias kängor, varma torra och bekväma.