• Bubblina

Ny mobil + nytt abonnemang, VILKEN/VILKET?

*Beslutsångest*

Nån som köpt nyss med bra tips?

• Svar på tråden Ny mobil + nytt abonnemang, VILKEN/VILKET?
  • Karisma

Min sambo vill ha Sony Ericsson 800 (säkert ngn bokstav tillsammans m 800 vet inte)

Jag skulle inte ta ngt annat än Telia..Men då bor jag ju på landet åxå..
    Finns ju ngt som kostar bara 55öre så får man prata hur länge som helst, den skulle jag ta om jag var du..

__KRAM K__

• Bubblina

Äh länken verkade inte funka, men den finns med 24 mån abonnemang (på tok för länge...) för 95 kr och sen abonnemang för 159 kr i mån.

• Karisma

Finns hur mga telefoner som hslt att välja mellan..

Jag har haft Siemens, Nokia, Sony Ericsson och Samsung..

gillar siemens och sony ericsson mest..Finns ju mga telefoner m bindningstid på 12mån åxå. Du får kolla efter mobiler som inte kostar uppemot 4500:- som den gör den jag tipsade först om..

Men inget annat än telia skulle jag iaf ta..Men det beror ju som sagt på var du bor och hur det är m nätet och så.

__KRAM K__

• Bubblina

Tyvärr är det denna mobil jag mest är intresserad utav.

Får man ringa för månadskostnaden hos telia?

• Annika 1983

jag har samsung x640 / Comviq Knock out.

Ingen bindningstid. 64 kr i månanden ''måste'' man ''ringa'' för MIST i månaden annars debbiteras man den summan ändå.

Uppsägningstid = 3 Månader.

Funkar hur bra som helst. Har haft det i lite mer än ett halv år nu.

• Annika 1983

hmm eller var det 46kr/månaden.. kommer inte ihåg eftersom jag alltid ringer för mer än 46/64...

• Bubblina

Vad fick du betala för mobilen?

• Karisma

Jag har telia 100 (kostar 100:-/mån)

100 gratisminuter, bara startavgiften som kostar..

Men det finns så mga vet inte om den är bäst, är inte så insatt

__KRAM K__

• Bubblina

Nu har jag suttit i kö hos telia i 20 min

Fick som svar att ex den där SonyEricsson Z800i som kostar 95 kr om man tecknar abonnemang, är bara en kostad man betalar första gången. SEN tillkommer 159 kr i mån i 24 månader och då är 100 kr av dom som avbetalning av mobilen, dom andra är abonnemangsavgift och man får ringa för dom, 59 kronorna.

Men tjena... det blir alltså samma pris för mobilen om man köper den direkt i affären UTAN abonnemang.

Svar på tråden Ny mobil + nytt abonnemang, VILKEN/VILKET?