Vad kan jag äta mot förstoppning?
Nån som har bra råd att ge vad gäller hård mage?
Nån mat som är "lösande"??
Nån som har bra råd att ge vad gäller hård mage?
Nån mat som är "lösande"??
katrinplommon och mycket vätska.
Jag försöker käka krossade linfrön i filen. Dricka mycket.. Har läst nått om en "shot" med bla torkade plommon.. Ska försöka hitta receptet.. Men jag är fortfarande rätt förstoppad haha.. Den där shotten vore nog nått!
Tack det vore bra om man kunde hitta nån mirakelkur.
Jag dricker ca 3-4 liter om dagen så vätska kan jag inte få i mig mer.
Äter redan linfrön/psyllium frön på morgonen.
Hitta inte vart jag läst det nånstans! Men jag tror att det va nån form av smoothie med väldigt mkt torkade plommon och mogen banan och kiwi, alla ska va lösande, och sen kan man ju kasta i lite linfrön och mixa runt, vet att det ska hålla i 3 dar i kylen, så kan man ju ta sig en hutt morgon och kväll.. Hitta nån tråd som sa att messmör skulle hjälpa?? kan ju testa?
En matsked olivolja sätter fart på magen
Torkade aprikoser dem är väldigt järnrika också så det är bra "gravidmat". Tänk på att dricka mycket vatten också och rör på dig.
Jag har två msk krossade linfrön och lika mycket hela (hela bildar ett slem som gör att man har lättare att få ut bajset). Jag brukar även äta en burk Katrinplommonpure (barnmat) och det hjälper också. Sen finns det katrinplommonjos i portionsförpackningar på apoteket och det får fart på magen...
Kiwi är grymt bra, messmör likaså..
på kvällen lägger du 5 katrinplommon i ett glas med vatten tillsätt 2 msk linfrö låt dra över natten ät på morgonen.
Kiwi,persikor i sockerlag,fruktcoctail,russin,aprikoser,havre knäckebröd det finns massor som gör magen bra,undvik dock vitt bröd ,ris och andra produkter med snabba kolhydrater
Hej
Jag hade värsta förstoppningen under graviditeten och prövad allt!!! Verkligen allt som ovan nämnts och egentligen funkade inget utav dom. Till slut fick jag Moxalole utskrivet på recept och tillsammans med psyllisfrön (kanon) funkade det. Tog några matskedar i vatten och drack en till två ggr per dag och sen detta Moxalole då kunde jag gå på toa en gång om dagen i 98 % av fallen.
Käkade både kiwi, aprikoser, katrinplommon i mängder etc etc och det gjorde nada för min mage. Det behöver det ju inte göra för dig, men sista utväg är MOXALOLE och jag blev så himla glad när jag fick det, svindyrt men värt varenda öre.
-drick mycket vatten
-svälja hela linfrön (ta en rågad matsked och lägg i munnen och drick sen vatten)
-russin
hoppas det löser sig!
lactulose receptfritt på apoteket...gör avföringen mjukare
Russin har jag hört att man ska bli hård i magen av... lakris är också laxerande...
Mogen kiwi funkar på mig..
päron och massor med vatten
Ät typ ½ påse katrinplommon och drick en liter vatten på morgonen innan frukost. Effekten bör komma rätt snabbt.
Magnesium! För mig under mina graviditeter var det magnesiumet som gjorde att magen blev normal, foglossningarna minimerades och att jag kunde sova bra.
Kolla här: www.vitaminer.nu/pub_docs/documents/VN10.htm
Lycka till!