• Anonym (splittrad)

Avbryta skilsmässa?

Jag och min man ligger i skilsmässa och betänketiden går ut i februari. Nu skulle vi vilja avbryta skilsmässan. Är det någon som vet om det går och hur man isf går till väga?

• Svar på tråden Avbryta skilsmässa?
  • IsDimma

Klart det går. Poängen med väntetiden är väl att man ska få lov att ändra sig. Hur man gör vet jag dock inte.

• krompa

Ni struntar i att skriva under papprena när de kommer, då går skilsmässan inte igenom...

• Anonym

Så länge ni inte skickar in pappren om att ni verkligen vill skilja er så kommer ni fortsätta vara gifta... Ni har 6 månader på er från att betänketiden gått ut att skicka in pappren, om ni sen kommer på att ni ångrar er igen..

• Anonym

Men om man vill avbryta ansökan då?

• Ramborg

Antingen gör man ingenting, som krompa och anonym säger. Eller kontaktar ni tingsrätten och skriver att ni vill återkalla ansökan och att målet ska avskrivas från vidare handläggning.

• Red drum

Skriv inte att ni vill fullborda skilsmässan, egentligen ska ni inte göra nånting.

• mamita64

Två gånger skickade mitt ex och jag in papper för skilsmässa, två gånger lät vi bli att skicka in papper nr 2, som åtminstone på den tiden skulle skickas efter 6 månader. Då händer inget, man blir inte skild
    Tredje gången fullföljde vi och efter ca 10 månader från vi skickat vår första ansökan  ( gång tre)så kom pappret där det stod att vi var skilda på riktigt

• Boll

Bara att strunta i det. Det går inte avbryta ansökan.

• Anonym

Jo, det står klart och tydligt att man om man inte vill skiljas kan man skicka in ett gemensamt underskrivet papper om att man vill att processen avslutas....

Svar på tråden Avbryta skilsmässa?