• nericia77

    Funderingar runt adoption

    Vi är i tankarna att kanske adoptera, det är ju tusen frågor o funderingar som far runt i ens huve bara så här i "starten". En fråga som ni kanske kan svara på, det här med låna till adoption, har ni som har lånat, har ni fixat sånt innan så det är klart eller hur går man till väga? har ni gått via eran egna bank eller gått via förmedlingens kontakt?

    Vi har om vi nu ska adoptera, så har vi tänkt att gå genom bfa. Och medlem har vi blivit så vi har ju liksom kommit igång men inte ställt oss i någon kö m m. Det har vi tänkt o vänta med till efter jul o nyår m m.

    hoppas på svar, o annars annat som ni vill tipsa om så här i funderingar o ev adoption.

  • Svar på tråden Funderingar runt adoption
  • nericia77

    eller är det så att alla har sparade pengar till adoption.?

  • Namaste72

    Vi sparade pengar. Men det går ju att låna också. Och grattis till ett bra val ang adoptionsorganisation, BFA är BÄST!


    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • nericia77

    ok vi har inget sparande, men funderar på ett lån som de erbjuder eller gå till banken, låna på huset eller nått sånt.

    ja de verkar riktigt bra, kände vi. hur långt har ni kommit i eran adoption.

  • Linnean89

    Mina kompisar har "lånat" pengar till deras två döttrar.
    Detta låter "dumt" men banken gav dem väldigt bra ränta och var väldigt snälla och lunga med att dem skulle låna till adoption Glad

  • nericia77

    ok, vet du om de fixa det innan man drog igång en adoptionsprocess?

    för man vill ju gärna ha det ordnat känner jag. för pengar kostar det ju alla omkostnader.

  • Linnean89
    nericia77 skrev 2011-11-27 20:45:23 följande:
    ok, vet du om de fixa det innan man drog igång en adoptionsprocess?

    för man vill ju gärna ha det ordnat känner jag. för pengar kostar det ju alla omkostnader.
    Jajamensan, eller jag tror det. Jag tror dem "skrev in sig" och sedan tog dem kontakt med deras personliga bankman och gjorde upp allt innan. Så att när det var dax så "hämtade dem ut pengarna" och sen for till Afrika och hämtade hem barn nummer 1 Glad
    Sååå spännande med adoption, lycka till =)
  • nericia77

    ok. ja då kanske man ska kolla det först. för känns som om man drar igång allt o sen kanske man inte har pengarna (fast nu vet jag att det vore konstigt om det vore nå problem) men känns som att man vill ju inte att nått ska krångla på vägen.

    nu kan ju vi egentligen fråga mina föräldrar om detta ang adoption, för jag själv är adopterad men vi vill inte gå ut med något än förrän vi själva har tagit helt beslut om det.

    vi har redan ett barn, men vi har jätte svårt för att få barn igen så jag orkar inte med det o har alltid velat adoptera, men min man har inte riktigt fått tänka igenom detta men har nu kommit fram till att det är ok efter många samtal om detta

  • Chimamanda

    Vi ska få låna på vår bostad. Vi tog kontakt med banken först efter att vi fått vårt medgivande, för vi trodde och hoppades att vi skulle få låna på bostaden. Och banken samtyckte alltså.

  • nericia77

    ok o då antar jag att banken tyckte det var ett bra sätt, tänker ang vilket sätt som man tjänar på att göra, vad det kostar en i månaden o så

Svar på tråden Funderingar runt adoption