• Kaisa Kavat

Weekendresa i Juli .....vart?

Hej,

Min älskade man fyller jämt i juli och jag tänkte ta med honom på en weekend storstads resa. Ni vet hitta billiga flyg o bra hotell...vi åker från Landvetter göteborg.

Tips mottages tacksamt!

Vi har tidigare besökt. Rom o Berlin ......

Kaisa

• Svar på tråden Weekendresa i Juli .....vart?
  • Lacey

Palma är ju trevligt på sommaren, då har du både storstad med shopping och det. Samt bad och strand. Annars brukar jag undvika storstäder på sommaren då en varm avgasfylld stad och shopping, citynöjen etc inte alls blir roligt.
    Malta är rätt trevligt med. Ryanair flyger till både Palma och Malta. Eller varför inte Nice?

• SVejsan

Storstadsweekend? Hur stor stad

Stadsweekendställen som är trevliga är ju:

Edinburgh (Skottland)
    Brugge (Belgien)
    Prag (Tjeckien)
    Krakow (Polen)
    Verona/Venedig (Italien)

(till samtliga av överstående finns det moderna och "äldre" delar - rekommenderar främst de äldre.)

Men frågan är vad ni är ute efter? Mysiga miljöer och uteserveringar eller party och shopping?

• Kaisa Kavat
    SVejsan skrev 2011-11-28 09:01:59 följande:
    Storstadsweekend? Hur stor stad

Stadsweekendställen som är trevliga är ju:

Edinburgh (Skottland)
    Brugge (Belgien)
    Prag (Tjeckien)
    Krakow (Polen)
    Verona/Venedig (Italien)

(till samtliga av överstående finns det moderna och "äldre" delar - rekommenderar främst de äldre.)

Men frågan är vad ni är ute efter? Mysiga miljöer och uteserveringar eller party och shopping?

....mysiga miljöer o uteserveringar....bra tips där .... jag har vart lite inne på Salzburg också.....
  • 071001

Nice!

Flyget tar 3 tim, bokar du tidigt går det att få bra pris. Bussen kostar 1 Euro och tar er längs hela kustremsan ända till Menton. Strand och stad i ett paket. 

• requiem

Såg att ovanstående tipsade om samma, men jag skriver det en gång till: Krakow i Polen. Tycker det är en mycket härlig europeisk stad. Mysiga restauranger, billigt att äta & uppleva aktiviteter, mysiga pubar och krogar + mycket intressant historia att upptäcka.. 

• NICU

Jag har varit i både Paris, Prag och Rom i juli månad - jag kan rekommendera allihopa - men det var liiiite varmt i både Rom och Prag när vi åkte. Beroende på vad man ska hitta på och hur mycket man ska gå

Svar på tråden Weekendresa i Juli .....vart?