• Jeninan

Hur gör jag för att vinna auktionen på Tradera?

Hej!

Har inte riktigt förstått hur det går till på tradera. Om jag vill ha en grej på tradera, hur ska jag göra? Jag menar säg att jag är beredd att betala 500 kr för en grej, kan någon annan vinna auktionen på lägre pris? Om det är så att jag inte  hinner med de sista sekunderna? Har ju tänkt att vara med och buda in i det sista men någon kan ändå "sno affären" om jag inte hinner lägga det allra sista budet?

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Hur gör jag för att vinna auktionen på Tradera?
  • Sapato

Du budar med din maxsumma så sent det bara går..

Alltså vi säger att budet är på 50:- och du vill max betala 200:- då lägger du det när det är ca 30 sekunder kvar.

• Lacey

Buda de sista sekunderna är det som gäller. Om du absolut vill ha objektet då , så lägger du ett väldigt högt bud för då hinner ingen annan buda över . Men då får du ju bli beredd på att det kan bli en del dyrare

• Frontline

Som sagt du lägger ett maxbud säg på 500:- som du skrev.
    Skulle nån lägga ett bud så ökas du per automatik till ett högre bud fram tills du har uppnått ditt maxbud och då först kan nån annan bli högre med sitt bud...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Mad as snow

Ett tips är också att lägga ett ojämnt nummer som maxbud. Typ 503:- eftersom du då har en chans att vinna auktionen om det kommer in någon annan som lägger 500. 

Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Jeninan
    Frontline skrev 2011-11-27 19:15:37 följande:
    Som sagt du lägger ett maxbud säg på 500:- som du skrev.
    Skulle nån lägga ett bud så ökas du per automatik till ett högre bud fram tills du har uppnått ditt maxbud och då först kan nån annan bli högre med sitt bud...
    okej men hur lägger jag ett maxbud? Kan det ändå bli så att någon annan vinner på ett lägre pris? (eftersom mitt bud inte las i sista sekund?)
  • Tattyn

Maxbudet är den summan du skriver in i rutan, säg att du max vill betala 500:- för saken, när du lägger ditt bud på 500:- så säger vi att högsta budet just då är 45:-, om du hinner få in ditt bud innan auktionen går ut och ingen annan lägger ett högre bud än du så vinner du,med lite tur vinner du saken för 46:-, med lite otur för 500:- beroende på hur många andra som vill ha saken.

Förutsatt att du hinner lägga ditt bud innan auktionstiden gått ut så kan ingen annan vinna för ett lägre bud, rätt logiskt eller hur? En auktion går ju ut på att högsta budet inom angiven tid vinner.

• Jeninan

jag förstår tack för svaren!

Men en fråga: Jag kan alltså inte höja ett bud med tex. 200 kr för att skrämma iväg andra? Det registreras som mitt maxbud och syns alltså inte? stämmer det?

• Jeninan

och en fråga till Tungan ute

jag kan ganska snabbt få vetskap om andra har lagt in maxbud (trots att jag inte vet maxbudet) för så fort jag lägger ett bud kommer deras autmatikbud upp? har jag förstått det hela rätt?

• Jeninan
    Jeninan skrev 2011-11-27 19:47:20 följande:
    jag förstår tack för svaren!

Men en fråga: Jag kan alltså inte höja ett bud med tex. 200 kr för att skrämma iväg andra? Det registreras som mitt maxbud och syns alltså inte? stämmer det?
    stämmer detta?
Svar på tråden Hur gör jag för att vinna auktionen på Tradera?