• April123

hur gick det för er andra gången, efter långsam med första

Jag är gravid vi v. 34.
    För tre år sen fick jag min son. Då startade förlossningen med vattenavgång, sen värkar från helvetet som inte gjorde särskilt mkt för att öppna mig. Men allt som allt tog förlossningen 3 dygn och var otroligt smärtsam för mig hela tiden, och jag var tex öppen  8cm i 7 timmar. alltså väääldigt långdragen förlossning med oregelbundna värkar som,efter att jag öppnat mig helt, slutade med kejsarsnitt eftersom jag var helt slut och inga krystvärkar kom.

jag är lite orolig att samma  sak kan hända igen. Ni som hade en långdragen jobbig förlossning första gånger, hur var er andra förlossning?

• Svar på tråden hur gick det för er andra gången, efter långsam med första
  • Rödstrumpa

Ja, du får säkert svar åt båda hållen men jag hade iaf en helt ok förlossning som nr 2 (kom in tidig morgon och lilltjejen är född runt 15-tiden) efter en låååång 1a som slutade med akutsnitt pga att jag bara öppnat mig 4-5cm. Det gick 2,5 år mellan förlossningarna. Du kom ju ändå fram till fullt öppen så jag tror def du får en bättre förlossning denna gång! Flört Jag tror jag spände mig och gjorde precis tvärtom mot vad jag borde ha gjort vid min första förlossning, kanske något att fundera över?
    Lycka till!

• zika

Nr 1: Vattnet gick och ca 1 tim efter startade värkarna. Barnet ville inte riktigt sjunka ner och förlossningen tog totalt 27 timmar

Nr 2: Vattnet gick och ca 45 min senare startade värkarna. väldigt intensiva på en gång. totalt tog förlossningen 2,5 timma.

Väääldigt olika med andra ord     

Anja 2004 Olle 2006. Älskade underbara!
  • zika

tiderna har jag räknat från första symptom dvs från det att vattnet gick

Anja 2004 Olle 2006. Älskade underbara!
  • Tre Flickor

Första: Från regelbundna värkar till förlossning 24 h varav 16 h på förlossningen.
    Andra: Från regelbundna värkar till förlossning 4 h varav 1 h på förlossningen.

Tiderna är avrundade till heltimmar och båda förlossningarna startade med värkar!

• Göteborgsmamman75

Första: Vattnet gick först. Från vattenavgång till förlossning ca 22 timmar.

Andra: Började med värkar. Från första värken till förlossning ca 3 timmar.

• Ankan84

Min första var HEMSK, startade också med vattenavgång och när värkarna väl började tog det 2 dygn.

Med nr 2 så tog förlossningen från första värk till att han var ute strax över en timme...

• milli79

Första förlossningen tog 34h från första värken & var otroligt jobbig. Slutade med sugklocka.

2a förlossningen: Värkar lång tid hemma men när jag väl åkte in tog det 4h innan dottern kom. Hade nästan ondare 2a ggn men förlossningen var egentligen såå mycket bättre eftersom det gick snabbare och mycket lättare att återhämta sig. 1a förlossningen var jag så avtrubbad av värktabletter, morfin, sömnbrist och feber.

2a ggn så gick även vattnet av sig självt och slapp värkstimulerande osv. 

• Johanninen

Första förlossningen tog 46 timmar från första värken. Latensfasen var hemsk. Otroligt onda värkar som inte gjorde mycket nytta. Från det att de bedömde förlossningen som aktiv så gick det rätt fort och bra dock, men jag var totalt slut efter alla jobbiga timmar.

Andra förlossningen tog tre timmar och 14 minuter från första värken som väckte mig till hon var ute... Det hade jag inte väntat mig!

För övrigt anser jag att du bör lära dig stava.
  • LittleJunia

Hade också en lång och superjobbig första förlossning, 30 h från vattenavgång och ca 24 tim med tuffa värkar. Slutade med sugklocka

Förlossning nr 2 gick så fort att vi inte ens hann in till förlossningen.. lilltjejen föddes hemma i brosans soffa.

Så det är ett tips jag vill ge dig! Åk in i tid!! Jag tror det var pga av min första långa förlossning som gjorde att jag inte "fattade" att det faktiskt kan gå fort... Jag kände första värken på morgonen och lillan föddes inte förrän på eftermiddagen. Men de var så glesa och så oregelbundna fram till sista timmen då det SMALL till och det gick från 10 min mellan värkarna till att bebis var ute.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och underbara Alma 110415(¯`°?.¸ ღ♥♥
Svar på tråden hur gick det för er andra gången, efter långsam med första