dopklänning eller inte
måste man ha dopklänning när barnet ska döpas? vad tycker ni om det? varför ska man just ha dopklänning.
måste man ha dopklänning när barnet ska döpas? vad tycker ni om det? varför ska man just ha dopklänning.
nej. hade en "vanlig" vit klänning när jag döpte min dotter
Dopklänning är en gammal tradition. Den ska vara "för stor" eftersom barnet ska växa i den. På konfirmationen har barnet sedan "samma klädsel" fast då har hon/hon vuxit i den. Något sådant...
Jag tycker dopklänning är fint. Vår släkt har en som alla använder och där namnen broderas in.
Finns ofta att låna av församlingen om du inte har en egen.
klart att man inte behöver ha det. man kan ha precis vad man vill när man later sitt barn träda in i församlingen
jag tycker man ska ha dopklänning - det är ju en symbolik i dopklänningen!
asså grejen är såhär. jag vill inte ha dopklänning. har ist skickat efter en jätte fin kostym ist
http://www.dinodoni.com/florian/756-0
vad tycker ni om det. jag har ingen klänning som gått i arv eller så och en dopklänning kan vara sött när barnet är mindre men grabben kommer ju vara månader när han ska döpas. känns konstigt att sätta på han då en dopklänning när han är "stor".
Kostymen var fin i sig men jag måste erkänna att han ser ut som en liten gubbe i den.
Åh vad gulligt de va fast skippa kepsen