• Kimona

Billigt, enkelt men inte tråkigt bakverk till födelsedagsfika?

Fyller år i December och vi har det inte så fett med pengar, särskilt eftersom jag bara får halva CSN då så en hel del måste sparas. Att bju hem släkten på fika är enklast för oss, då vi kan sitta i soffan. Middag i köket får vi inte plats med...

Så nu vill jag ha tips på vad jag kan bjuda på :)

• Svar på tråden Billigt, enkelt men inte tråkigt bakverk till födelsedagsfika?
  • Ann Lee

Afternoon tea med hembakade scones, ost och ett par marmelader.
    Det är billigt att baka egna scones, marmelad är gott och billigt att göra på apelsiner och morötter eller varför inte en ovanligare på kiwi.
    Om du vill bjuda på sött också kan du göra en morotskaka med philadelphiaglasyr i långpanna, blir istället för en tårta.

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • mastiffa

man kan  köpa tårtbottnar,sylt till det och grädde såklart med lite garnering av eget val ,billigt och du får en hel tårta att bjuda på:)

annars kan du baka småkakor själv  ägg,mjöl,socker ,hjorthornsalt och cacao eller vanilj som smaksättnig

Grattis i förskottGlad

• JessicaochMarkus

Kladdkaka, antigen vanlig, eller med after eight i om man vill ha det lite lyxigare, bre grädde ovanpå och dekorera med någon billig frukt eller liknande. har jag själv gjort till kalas och det ser både festligt och lite lyxigt ut (hade dock jordgubbar på den gången) och det var nästan mer uppskattad än tårta.      

• Litet My
    JessicaochMarkus skrev 2011-11-28 07:26:00 följande:

Kladdkaka, antigen vanlig, eller med after eight i om man vill ha det lite lyxigare, bre grädde ovanpå och dekorera med någon billig frukt eller liknande. har jag själv gjort till kalas och det ser både festligt och lite lyxigt ut (hade dock jordgubbar på den gången) och det var nästan mer uppskattad än tårta.      

Instämmer, kladdkaka går alltid hem och är inte dyrt, vill man lyxa till det lite finns det jättefina silverkulor, strösselhjärtan och dyl man kan slänga på med.
  • Kimona

Kladdkakemuffins kanske? Kladdkaka är ju gott och jag har massor av fina muffinsformar som jag kan använda :)

• grodmamma

Dumlekakor är mitt tips, tror att det är något som folk i alla åldrar gillar :)

Annars brukade min mamma köpa hem rulltårtor, dela dom i mindre bitar och spritsa på grädde och dekorera med persikor eller någon annan konserverad frukt. Gott alternativ på tårta :)

110730 <3
Svar på tråden Billigt, enkelt men inte tråkigt bakverk till födelsedagsfika?