Han säger att jag kastar pengar i sjön.
Jag är en ensamstående mamma på 21 år. Pappan finns med i bilden men jag har ensam vårdnad.
Pappan har drogat till och från under hela graviditeten och även efter. Våran dotter är 4 mån. Jag vill inte skriva på vårdnads papperna om gemensam vårdnad förrän jag kan lita på honom och hans drogfrihet. Har krävt drogtester men det har varit struligt kring det också. Dom senaste 6 gångerna har han lämnat gröna drogtester och nu tycker han att jag ska skriva på. Han säger att det känns onödigt att förlora så mkt pengar som han gör i och med att han inte kan plocka ut dagar. Han säger att jag kan kräva drogtester trots att vi skulle ha gemensam vårdnad. >Men jag vågar i alla fall inte. Jag är så rädd att han ska ta droger. Han säger bara att jag gör det här för att jävlas med honom. Han tycker att jag är dum i huvudet för att jag kastar pengar i sjön. Jag får ut det lägsta beloppet i föräldrapenningen och han menar att han som har jobbat och tjänat massa pengar skulle kunna ta ut några dar och plocka ut samma belopp som jag får ut på 31 dagar. Han menar att jag skulle strunta i att ta ut några dagar alls och låta honom ta ut några dagar och sen plocka ut samma summa som jag skulle få ut på en hel månad. Han har visserligen rätt i det, men i det här läget tycker inte jag att pengarna är viktigast, utan jag tycker det viktigaste är att han slutar med droger så att han kan få ha vårdnaden om sin dotter. Men han ger mig ändå dåligt samvete för jag ser en bild framför mig hur jag bara bränner upp pengar. Jag är ju inte gjord av pengar om man säger så.. Vad ska jag göra för att slippa hans eviga tjat!!!???? Tacksam för svar!!