• Bubblina

Kan man stå som anonym med mobilabonnemang?

Vi har skyddat nummer hem, och jag vill inte stå med överallt på alla sidor ex. hitta.se

Hur gör man då när man tecknar ett abonnemang?

• Svar på tråden Kan man stå som anonym med mobilabonnemang?
  • Jennie Brunflo

Går det ens???

Jag tror man måste ha kort för att vara anonym.
    Skaffar du abonemang blir du väl automatisk känd mobilägare.

• xSBx

Är det inte som hemtelefon man kan välja hemligt nr? Kunde man förr. Min tjejkompis hade bara mobil och hon hade hemligt nr. Detta var iof 2000

• Bubblina

Man kan ställa in på mobilen att man vill ringa från hemligt nummer, men att stå med på eniro, hitta och dom gör man nog ändå.

• Beloved

nej du ringer bolaget du har ditt abbonemang hos och säger att du vill ha hemligt nummer, en del tar betalt för detta andra gör det inte

• Dinturiel

Prata med din mobilabonemangsleverantør. De borde nog veta..

• xSBx

från telia
    hemligt nummet
    Hemligt nummer är en kostnadsfri tjänst som innebär att uppgift om ditt nummer inte lämnas ut, inte heller till katalog- och nummerupplysningsföretag. Motsvarande tjänst finns även för Mobiltelefoni. Det går även att tillfälligt dölja sitt nummer genom att slå #31# före telefonnumret vid varje samtal.

För att ändra från hemligt till synligt nummer, behöver vi få en skriftlig begäran via brev eller fax.

• Bubblina

Ska ha 3 och det funkade bra

• SDS

Jag har hemligt nummer både från 3 och Comviq o på telia hemma.. HATAR o va i telefonkataloger mm...

• Catha82

jag har hemligt telenr med comviq och har abonemang. Kostar mig ingenting.

Svar på tråden Kan man stå som anonym med mobilabonnemang?