• Lätt

Är 47kvm för litet för två personer?

Sambon och jag ska kolla på en stuga på 47 kvm; två rum och kök (hyra). Skulle ni nöja er med den storleken eller tycker ni att det är för litet? (Det är på landet). Just nu bor vi i en etta som är 55kvm, men den ligger inne i stan, frågan är om man kommer att märka stor skillnad storleksmässigt...

• Svar på tråden Är 47kvm för litet för två personer?
  • Pumpkin

För mig är det för litet, men så gillar jag att ha mycket utrymme. Beror väl på hur man är som person helt enkelt.

• sötgurka

Jag och min pojkvän bor i en som är 48 och det fungerar riktigt bra!

• Momalicious

Vi bodde i en tvåa på ca 50 kvm när vi flyttade ihop. Beror väl på hur mycket grejer man har men för oss var det för trångt.

• Kodia

Det beror ju på hur det är planerat! Det beror också på hur det ser ut utanför huset - finns det en stor altan som ni kan ha sommarfester på, och ett förråd att förvara saker i? Vind? Sådant kan ju göra att huset känns större!

• AppelochParon

Strunta i siffrorna och se efter hur själva bostaden är, och hur den passar för era behov. Det går att slösa bort kvadrater på fel ställen. Ni är två personer, så den borde räcka till ifall ni har klarat er bra med 55 kvm. Annorlunda blir det förstås när det är delat tilla två rum.

...växer på träden, och när de är mogna så faller de ner!
  • Liteniapril

Jag och mitt ex bodde i lgh på 37 kvm i ca 2 år utan problem. Min nuvarande sambo och jag delade på 45 kvm första 7 månaderna. Jag tycker inte att ett mindre utrymme är ngt problem, men man är ju olika som person. Kan krävas lite annat tänk för förvaring osv, men det jag skulle rekommendera er att fundera på är om ni får plats med alla saker, så som möbler, kläder osv...
    Men så trivs jag ju bättre på landet med :)

• allmänt

Våran är ungefär i den storleken, 48 tror jag. vardagsrum med litet sovrum och litet kök. Det är trångt men funkar, vi tänkte bo här tills vi blir tre iaf. Vi får ändå plats med fyra datorer, oss själva, en stor hund när vi är hundvakter, soffa tv byråer dubbelsäng osv osv. Man får möblera smart, upp med allt man kan på väggarna! Men man märker skillnad på 55 och 47, det gör man. Jag trivs dock :)

• Filuren83

Det beror på hur välplanerad den är. Jag och min man bor i en tvåa på 48 kvm och vi trivs jättebra. Jag skulle lätt flytta till stugan!

• Lätt

Tack för alla svar! Jättesnällt att ni tog er tid att svara... Ni har självklart helt rätt i att det beror på hur det är planerat. Imorgon åker vi och kikar på stugan, hoppas den funkar!

• Psyke

Lycka till! Den enda faran med för små bostäder är att det blir lätt kaotiskt om man har för mycket saker. Men klarar ni av att maganisera eller rensa så det inte blir för mycket så går det alldeles utmärkt att bo på en liten yta.

• kentafinell

Har bott med sambo i 4 år nu och vi bor på 48 m2. Tycker det funkar kanon!

• liljor

Oj...

Jag och sambon bor nu i en tvåa på 76 kvadrat men är sugna på större så imorgon ska vi åka och kolla på en trea som ska vara på ca 90 kvadrat. :)

Men alla är vi olika... ;D 

Svar på tråden Är 47kvm för litet för två personer?