Vid vilken ålder gav ni era barn pepparkaka första gången?
Varför gav du just då, åsikter om detta?
Varför gav du just då, åsikter om detta?
Det var inte jag, det var svärmor som gav lillan en pepparkaka att suga på när hon var fyra månader.
-Oh shit! tänkte jag när jag såg henne där med pepparkakssörjan rinnandes nerför hakan, men jag sa inget. Både svärmor och lillan såg lyckliga ut, och sedan blev det inte mer pepparkaka innan julen året efter.
Han smakade för första gången när han var 2½ år. Men det var inte jag som bjöd utan det var en kolega till mig. Men ok ändå...
Vi köper inte pepparkakor hemma. Ingen gillar det..
Deras första jul. Äldsta tjejen var nästan 9 månader och yngsta nästan 1år...
Någon gång under deras första december. De var då 10 och 11 månader.
Glömde...för att...tja...varför inte?
strax över 1 år var dem nog då alla 3.
De har fått pepparkaka den första julen. Första barnet var 9,5 månad. Andra barnet var ganska precis ett år. Varför? Det var jul. Pepparkakor hör julen till så de fick smaka.
Just pepparkaka har han inte smakat än, men det blir väl någon gång nu snart när det börjar närma sig jul. Han är 14,5 månad nu, så han var för liten förra julen. Han får smaka om han verkar intresserad när vi andra äter, jag tycker inte att det gör något om han äter någon kaka då och då.
Sonen var åtta månader gammal. Jag skulle ta foton på honom till julkort och behövde något som distraherade honom så då fick han först lusekatt och sedan pepparkaka.
Sonen är 13 månader och har ännu inte ätit någon pepparkaka, och det lär inte bli den här julen i alla fall då han är för liten för sånt. Inga kakor, glass, saft etc. än på ett tag.
Vi får väl se hur läget är nästa jul, då han är 2 år och 2 månader...
Vi skyndar långsamt med socker och s.k. "tomma kalorier". Jag kan inte se någon som helst anledning att hetsa med sånt. De har hela livet på sig att trycka i sig socker de små liven, så jag skonar honom helst så länge jag kan.
För övrigt äter inte vi heller särskilt mycket pepparkakor.