• kolibri

"Håll" i ett band över magen?

De senaste dagarna har jag flera gånger när jag varit ute och gått fått ungefär som håll i ett band rakt över magen, i höjd med naveln. Det gör inte direkt ont, känns just som håll eller lite kramp. Jag antar att det är någon form av sammandragning, jag har märkt att magen blir hård ibland men detta är inte själv livmodern känns det som, utan andra muskler. Någonstans har jag läst att någon fått så här just när det är kallt ute, men jag hittar inte det inlägget nu. Någon som känner igen sig och tror ni att det är kylan? Här är det cirka 10 minusgrader nu. Jag är inte orolig utan mest nyfiken på vad som händer.

• Svar på tråden "Håll" i ett band över magen?
  • molo

Jag har känt samma sak när jag varit ute och gått i kallt väder. Jag har dock känt "bandet" längre ner mot ljumsken. Tror det är ligamenten som blir lite stela av kylan men jag vet inte. Är också nyfiken på vad det kan vara.

• Emmec

jag har haft hållaktigt ont när jag har gått under ganska lång tid, nu när de blivit kallar, har också runt -10 så har det förvärrats rejält.
    Min BM säger att det jag känner av är ligamenten som drar å spänner och "säger åt" mig att ta det lite lugnare, så ja tar det lite extra lugnt nu när det är kallt eftersom jag känner av det snabbare nu. :) Antar att min stackars gravida kropp har fullt upp med att hålla mig varm å så håller ja på å rör mig dessutom. :)

Svar på tråden "Håll" i ett band över magen?