• bepoe

vul eller vanligt ultraljud i vecka 9 (8+1-8+3)?

Ska på ultraljud och undrar om det blir vul eller vanligt. Jag är smal och i vecka 9 (8+1) tror jag. 

Ni som gjort ultraljud kring den här veckan, har man tittat via magen eller vaginalt? Ska blåsa vara fylld?  Vill helst inte vara med om ett vaginalt ultraljud....

• Svar på tråden vul eller vanligt ultraljud i vecka 9 (8+1-8+3)?
  • Dr to be

Ska börja med att säga att jag inte vet säkert men då livmodern ej kommit över symfysen (blygdbenet) än så tror jag att man  väljer att göra ett vaginalt ultraljud för att kunna se fostret så bra som möjligt. 

Jag har själv gjort 3 st vul och har aldrig känt något speciellt över detta. De som har utfört dem har varit så proffesionella. Jag hoppas du kan slappna av och njuta av att få se ditt lilla pyre oavsett metod.

lycka till!    

Två Blir Tre i Mars/April 2012
  • memadde

Jag gjorde ett VUL i vecka 9 . allstå via vaginan. Nej, jag hade precis lämnat urinprov med då.

• memadde

Varför vill du inte göra VUL?

• bepoe

För att jag känner undersökaren. Måste det bli vul, så tror jag att jag bokar privat vul i storstan... Jag har gjort vul tidigare, så själva undersökningen tycker jag inte är jobbig.

Vill helst inte göra ultraljud så här tidigt överhuvudtaget, men de vill ha en datering inför KUB eller fvp. 

• Minafina

Jag har gjort vanligt ul i vecka 8+4. sundes tydligt bebis med hjärtslag. Är också smal.

• MLT

Jag gjorde vanligt ul i v. 8+0 förra graviditeten, är inte smal men det syntes hur bra som helst!

• ruuht

Jag e också smal och gjorde ett tidigt Ul i vecka 7 [6+] och då syntes hjärtat och liten hur bra som helst.. gjorde även ett vul på akuten i vecka 9 och även då syntes allt bra, så det spelar nog ingen roll hur du gör..

• Lindis1974

Det är ganska ovanligt att det syns med UL så tidigt så jag skulle räkna med VUL om
    Jag vore du. Jag fick göra VUL i v 10 då sa dem att man sällan ser innan v 11 med vanligt UL. Olika beroende oxå på hur bra apparaten är.

• Katjan

Jag gjorde ett vanligt ul i v 6+3.. man kunde se hjärtat då.

• GeRDiS

Ja gjorde vanligt ul i v 7+5, de syntes hur bra som helst o ja e INTE smal :)

• Millie87

Jag gjorde vanligt i v 7,2 och det syntes bra (är smal). Men jag tror det beror på vart man gör det, för i förra graviditeten fick jag vul i v 8.

• bepoe

Snygg trådbump! Kan ju berätta att det gick med vanligt ultraljud, inga problem alls. Den lilla ärtan har blivit stor och pysslar numer mest med sovande, ätande och bajsande...

Svar på tråden vul eller vanligt ultraljud i vecka 9 (8+1-8+3)?