• Anonym

Rekommenderar du rosenrot?

Vi försöker få barn, men hittills har vi inte plussat. Mensen är lite oregelbunden och nu är det dags igen.
    Lång menstruationscykel (drygt 40 dagar nu). Skulle tro att jag inte haft någon ägglossning denna månad. 

Jag överväger att testa rosenrot. 

Rekommenderar ni eller ej?

• Svar på tråden Rekommenderar du rosenrot?
  • Anonym

Absolut INTE, det kan framkalla missfall enligt min gynekolog.

• Anonym (Drömmen)

Oj! Det har jag aldrig hört talas om, hur kommer det sig?

• Ziindlaa

För mig fungerade rosenrot jätte bra (åt det av en annan anledning) men plussade direkt. Min bm sa tvärt om vad tidigare skrev, det är bra när man vill bli gravid och har oregelbundeb mens men man får inte äta det När man ÄR gravid.

• Anonym (absolut)

Jag kan absolut rekommendera rosenrot! Jag plussade på första besöket när jag åt rosenrot. Givetvis vet jag inte om jag hade gjort det i alla fall, men jag är närmare fyrtio och detta är mitt första barn... och med tanke på hur mycket fertiliteten brukar ha minskat i min ålder så kan jag tänka mig att rosenroten hjälpte till! :)

Vad det gäller rosenrot och graviditet ska du bara äta den fram till ägglossning eftersom man inte vet hur den kan påverka barnet om du blir gravid. Jag slutade vid äl och nu går jag in i vecka 15 i morgon! : )

• Anonym (Drömmen)

Är detta något som står i papper osv? I paketet dvs.

• Anonym (absolut)

Nej, jag tror inte det står i papperen som medföljer tabletterna, men jag kan ha fel. I vilket fall så är det ju så med de flesta naturmedel att de inte är testade på gravida, så därför ska man undvika dem vid graviditet.

• Anonym (Funkar bra)

Hej! Jag och min man försökte 7 månader utan resultat Sen började jag med Rosenrot och blev gravid direkt! Det viktiga är att börja äta på mensens första dag Och sen när du haft äl ska du sluta direkt! Min äl blev väldigt stark och jag kände den väldigt Tydligt gick inte att ta miste ! Vi försöker igen att få ett syskon och har haft 3 Äl utan resultat så nu är jag på Rosenrot igen!! Min bm tycker det är en bra sak som faktiskt hjälper Folk att bli gravida ! Men skall somsagt inte ätas under Graviditeten !! Lycka till

• Anonym

nån av er som ätit rosenrot som är överviktiga??

• Anonym (Drömmen)

Är det verkligen tvärsäkert att man känner sin äl då? Eller måste man testa?

• Anonym
    Anonym (Drömmen) skrev 2011-11-29 09:40:09 följande:
    Är det verkligen tvärsäkert att man känner sin äl då? Eller måste man testa?
    alla känner inte av ÄL. jag har aldrig gjort det. så jag skulle nog köra med teststickor för o vara säker. dom finns ju billigt på nätet o beställa hem.
  • Anonym (Drömmen)
    Anonym skrev 2011-11-29 09:43:12 följande:
    alla känner inte av ÄL. jag har aldrig gjort det. så jag skulle nog köra med teststickor för o vara säker. dom finns ju billigt på nätet o beställa hem.
    Har flera stycken hemma Inväntar bara min mens nu.. (gått över tiden, men negativa tester)
Svar på tråden Rekommenderar du rosenrot?