Ang. tvålen?
Den där tvålen som man skall tvätta sig i innan planerat snitt. Är det något man måste jaga rätt på själv eller får man med sig det från sjukhuset? (skall vara på Östra)
Den där tvålen som man skall tvätta sig i innan planerat snitt. Är det något man måste jaga rätt på själv eller får man med sig det från sjukhuset? (skall vara på Östra)
Den finns på apoteket, antar att det är samma som man måste tvätta sig med när man ska op.
Antar att du syftar på descutan. Nu har jag aldrig gjort ett ks, men vid andra op så har jag fått med en el två förpackningar med övrig info.
Annars finns den att köpa på apoteket
Vet inte svaret på din fråga, men Descutansvampar kan man köpa på apoteket. När jag gjorde en magsäckop så skulle man tvätta sig 2 gånger, så om du ska köpa själv så köp 2 st för säkerhets skull.
Ja, jag skall på inskrivning imorrn och undrar om de skickar med tvålen eller om man skall köpa den själv?
De har skickat med tvål till mig!
Jag opererades på östra i våras (inget kejsarsnitt men ändå). Då fick jag med mig beskrivningen men fick pallra mig ner till Apoteket och köpa själva tvålen.
Jag snittades på Östra för två veckor sedan och fick köpa Desutan själv på Apoteket innan. En förpackning räcker, den innehåller det man behöver för två stycken s.k. dubbelduschar. Man skall tvätta hela kroppen och håret kvällen före operationen samt på morgonen innan man åker in.
Du får köpa själv på Apoteket, 2 förpackningar... en duschar du med kvällen innan och den andra på operationsdagens morgon...
tänk vad olika det är, på många sjukhus har man helt tagit bort descutantvätt för snitten.
Tre snitt har jag gjort och aldrig använt det.
Man har gjort studier på det och infektionsrisken minskar avsevärt om man använder Descutan. Därför använder vi det..
Som sagt, alla gör olika... =)