• Anonym (LingonLisa)

Välja menskopp MeLuna Basic eller boll?

Är sugen på att testa en menskopp och har fastnat för MeLunas Classic.   Men behöver man en med pigg, boll eller ring eller kan man köra på en utan (Basic) ? Har aldrig haft menskopp innan.

Vad tror ni om färgen, vill man ha en färglös så att man lättare ser om den är ren, eller vill man dölja och ha lite färg på koppen?

http://meluna.eu/monatshygiene.html?cat=4&limit=all  

• Svar på tråden Välja menskopp MeLuna Basic eller boll?
  • IsDimma

Den basic funkar säkert, jag har klippt av allt som fanns under mina koppar, det var i vägen och gjorde mest ont. Jag hade valt med färg, dels för att det ser finare ut och dels blir den lite missfärgad med tiden.

• Anonym (LingonLisa)

Toppen tack!

Hoppas nu bara man får rätt storlek, men jag testar en L. Är 37 år o har 2 barn...

De har en variant de kallar soft också, undrar om det är bättre än den vanliga klassic...

• Tallkotte12

Jag skulle ta en med boll. Jag har en Pinkcup idag, som har som ett litet rör (tänk sugrör i miniformat) som är tänkt som "handtag" som man klipper till i lagom längd. Jag skulle nog ha svårt att få ut koppen utan det där röret att börja dra i, men upplever ibland att kanterna på det skaver lite. Därför tror att att bollen skulle vara bättre, man har fortfarande något att dra i, men det finns inga kanter på samma sätt som med röret.

Angående färgen så håller jag med Aff, lite färg är inte fel, annars ser den lätt lite guldassig ut efter ett tag. Min är ljusrosa, så den är tillräckligt ljus för att man ska kunna se att göra rent den ordenligt.

Svar på tråden Välja menskopp MeLuna Basic eller boll?