• HaleyHart

Julklapp till syster dotter ?! ( snart 3 år, jag är 17=pank)

vad ska man ge en snart  3 åring i julklapp ??
    jag är bara 17 o har inte så mycket pengar det är till min syster dotter ... 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-28 20:48
    det är lite jobbigt för jag har inte träffat henne så mycket pga 28 mils avstånd så jag vet inte vad hon tycker är kul .. är så ledsen över det :(

• Svar på tråden Julklapp till syster dotter ?! ( snart 3 år, jag är 17=pank)
  • strojes

Gillar hon att pyssla? Lite pärlor så hon kan göra halsband tex. Finns många pysselböcker och målarböcker och så lite kritor till. Det behöver ju inte vara julklappar för flera hundra... en 3-åring bryr sig inte om hur mycket julklapparna kostade...

• Eena

Jag har en son på drygt tre år och det är verkligen sant att priset på presenten är oväsentlig för ett barn i den åldern. Tips: ficklampa - finns billigt på typ claes ohlson och alla ungar ÄLSKAR ficklampor. Glitterlim - finns billiga storpack på Ica Maxi, typ 65 kr för 25 tuber.

• JeanneDArc

Lera kanske? Man brukar kunna köpa ett paket med lera i olika färger under hundralappen.. tror jag sett runt 60:-. Eller så kan du kolla på blocket eller en seconhandaffär. Brukar finnas massor jättebilligt som inte ens ser använt ut. Ungarna använder hälften av sina grejer och vissa saker är som nya när de säljs vidare.

• Tussiluskan

Några fina pennor, eller kritor eller ett par söta strumpor, eller en liten bok typ Totte och Emma eller Alfons eller något?

• Kimona

rekommenderar att du tar en kik på Panduro :)

• GrönaDruvan

Min son på snart 3,älskar att måla, pussla, läsa och leka med lera. Inte så dyra saker! Han tycker även om att "laga mat" vid sin spis, och gillar din syster dotter det så finns det ju massa roliga tillbehör!

• Tinnys

Du har inte en massa barbie på vinden som du vill ge bort?

• Qliana

Kolla second hand. I vissa av butikerna kan man fynda. Och, fråga mataffären om de behöver folk som hjälper kunderna att packa varor nu i jul skulle lätt betala en slant själv för hjälpen!

• M C

Gör en batch trolldeg!
    Olja, salt, mjöl, vatten. Undra om det är citronsyra med? Nej, det är Play-doh.
    Eller bjud med henne på en dag i en gratis lekpark med efterföljande lunch.
    Kan du rita så gör ett eget ritblock åt henne.
    Claes Ohlsson har jättblliga roliga saker som muggar eller så som glittrar.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • MkMk79

Ge ett kort som det står ngt roligt på. Tex picknick i parken, en dag på lekplatsen, bus med macdonalds besök.. Du behöver ju inte "betala" själva julklappen nu, använd kortet du har gett bort när du har en liten slant över. Och när ni kan få tid tillsammans..

• Havsjungfrun
    MkMk79 skrev 2011-11-28 20:15:09 följande:
    Ge ett kort som det står ngt roligt på. Tex picknick i parken, en dag på lekplatsen, bus med macdonalds besök.. Du behöver ju inte "betala" själva julklappen nu, använd kortet du har gett bort när du har en liten slant över. Och när ni kan få tid tillsammans..
    Tycker jag också är en bra idé.
Svar på tråden Julklapp till syster dotter ?! ( snart 3 år, jag är 17=pank)