• Browneyed girl

Vin till smörgåstårta på dop???

Undrar vad ni tycker... Kan/ska man bjuda på vitt vin till smörgåstårtan efter dopet?
    Vi ska låna kyrkans lokaler och det är på eftermiddagen (kl 15) en lördag.

Tänkte ha läsk/lättöl/cider och sen kaffe och "kärleksmums" eller vad de kallas sådana där chokladrutor med cocos på. Räcker det??? Vi blir ca 40 pers.

• Svar på tråden Vin till smörgåstårta på dop???
  • Mickis74

Ja, jag tycker det är ok......men ni kanske ska kolla med kyrkan så dom tycker det är ok eftersom det är i deras lokaler?

• msmalin

hade inte haft von till men swå har vi alkholister i släkten inte nyktra sådanna så nej inte hos oss inte på dop men lättöl hade vi nog kunnat ha

• cissi24

Vi hade inte vin på dopet.Tycker inte det passar på ett dop.

• Yllet

Vi kommer ha med vin som alternativ bland dryckerna, men räknar inte med att det går åt särskilt mycket. Det blir många bilförare & ammande mödrar bland gästerna. Eftersom jag själv tycker det är gott och festligt att få vin till maten (pajer blir det hos oss) vill jag gärna erbjuda mina gäster det. Men det är absolut inget måste!

• Alicia05sMamma

Personligen tycker jag inte att alkohol passar sig på ett dop. Vi hade dricka, saft & kaffe + tårta & kakor.

• mattispadd

ja ni detta med vin vid barndop...
    i danmark har man värsta festen vid barndop...ned både vin sprit och så
    ....
    själv tycker jag inte att det passar med vin

och son föregående talare kolla med kyrkan ang alkohol i deras lokaler! tror knappast att man får ha det ,det får inte vi iallafall

• Lena A

Vi serverade lunch med vin och självklart alkoholfria alternativ!

• Tina2

Det kan väl vara gott och trevligt om det finns vin som alternativ att dricka, men kolla som sagt med församlingen först. Många församlingar har helt alkoholfritt i sina lokaler.

• atelli

När vi hade namnkalas för Adam hade vi både vin till maten (o alkofria alternativ åxå förståss) och avec till kaffet...

• Havsjungfrun

Personligen tycker jag inte att alkohol passar sig på ett dop.

Svar på tråden Vin till smörgåstårta på dop???