• utmattad

Min sambo stöter bort oss

Nu har jag haft konstant magknip i över 2 månader. 
    Jag träffade min nuvarande sambo för snart 6 år sedan. Då hade hon en dotter på 1 1/2 år som jag ser som min egen. Vi har även en dotter tillsammans som är 2 år nu. För drygt 2år sedan köpte vi ett hus tillsammans där vi nu bor.

Min sambo fick sitt första barn redan när hon var 19 år och fick avbryta skolan. Hon har dansat hela sitt liv och gått i dans/skola sedan 7:an. Hon höll sin dans på en lagom nivå för en enbarnsmamma när vi träffades och ibland dansade hon inte alls vissa perioder. 
    När vi träffades tränade jag 5-7dagar i veckan,vilket jag dragit ner på succesivt och nu tränar jag inte alls längre    Jag var tydligen intemogen att skaffa barn enligt henne om jag inte kunde ge upp mitt maniska tränande....
    Under tiden hon var gravid med våran yngsta dotter fick hon upp intresset för Salsa och dansade nån gång i veckan, vilket jag för övrigt bara tyckte va braoch roligt för hennes skull. Dansandet har dock eskalerat något kopiöst det senaste halvåret och vissa veckor är hon iväg 3-4 kvällar i veckan. Börjar dansa vid 20:00 och e hemma igen mellan 04:00-06:00. 

Missförstå mig inte, jag litar fullt ut på att min sambo inte skulle bedra mig sexuellt, men det hon gör nu känns exakt likadant om inte värre. När hon väl är hemma ser jag på henne att hon bara vill här ifrån och ut och dansa. Hon åker på workshops i London, Norge osv... sover över med sin jävla väninna hos bekanta efter utekvällar...  Saken är den att hon är jävligt duktig dansare och får mycket positiva kommentarer när hon dansar.... 

Jag mår skit iaf... Vi hade ett långt och tårfyllt samtal härom dagen som efteråt kändes riktigt skönt. Så jag sa till henne på fredagen att hon har min välsignelse att gå ut och dansa (vilket hon gjorde). 
    På lördagen skulle jag träffa en gammal vän som jag väldigt sällan träffar. Hon hade samtidigt lovat sin väninna att följa med på workshop denna lördagen. Det blev jag som fick åka iaf. Vi gick på krogen och jag var hemma vid 01:30 drygt. 
    Då åker hon och dansar (mitt i natten), sover borta och spenderar sedan hela söndagen på workshop....

Snälla hjälp mig... vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Min sambo stöter bort oss
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Det låter som om ni måste ta itu med er relation. Uppenbarligen är ni inte överens om hur ni ska fördela er tid. Din sambo verkar ha en kluven inställning till både dig och dans. Hon verkar trivas med att dansa men hon verkar inte förmedla till dig att hon prioriterar dig och sin familj. Om ni inte pratar om hur ni har det och om hon inte tar din oro på allvar kan meningen med relation gå förlorad. Det är lätt att få en uppfattning att hon är på väg att lämna er relation så det är hög tid att göra något.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden Min sambo stöter bort oss