• oxle bo

vätska i livmodern??

hej
    jag hade mens senast i agust/ sep. hade ont i brösten i nästan 2 veckor. så tog ett test o det bar posetivt. gjorde ett vul dan där på o då fans en hinsäck som stämde överens med v4( man såg inge mer) o sen fans det lite vätska i livmodern. doktorn viste inte vad det var. ska till baka om 2 veckor.
     deta var en vecka sen
     är så orolig för MF
     kan man ha ont i tuttarna från ÄL
    känner mig inte gravid nu, ingen molvärk mm..

snälla någon som varit ,med om liknande??

• Svar på tråden vätska i livmodern??
  • slinkywookie

Ifall det var ett svart eller morkare omrade runt sacken (vatska), ar det troligen PGH (peri-gestational haemorrhage, alltsa blodning). Ser sana ratt ofta, utan att de aventyrar graviditeten.

• oxle bo
    slinkywookie skrev 2011-12-10 07:27:19 följande:
    Ifall det var ett svart eller morkare omrade runt sacken (vatska), ar det troligen PGH (peri-gestational haemorrhage, alltsa blodning). Ser sana ratt ofta, utan att de aventyrar graviditeten.
    ja det var mörkt, men inte runt graviditeten utan på andra sidan i livmodern, haft små bruna flytninger efter de med så är så orolig, domen kommer på måndag
  • slinkywookie
    oxle bo skrev 2011-12-10 07:43:21 följande:
    ja det var mörkt, men inte runt graviditeten utan på andra sidan i livmodern, haft små bruna flytninger efter de med så är så orolig, domen kommer på måndag
    Ifall den inte fanns runt sjalva sacken utan mer i sjalva myometrium, kan det varit en liten fidroid (muskelknuta?). En lakare borde kunna bedomma, visste inte han som gjorde UL vad det var?
  • slinkywookie

Fibroid, skulle det sta.

• oxle bo

nä hon sa bara att det var någon vätska, men inte vad de var. känns inte så tryckt, med det var derföt hon vile att jag skulle komma på måndag (har väntat 3 veckor)
    men om det är muskel knuta, är de farligt?? kan man ha vätska utan att de e farligt..

• slinkywookie
    oxle bo skrev 2011-12-10 08:01:24 följande:
    nä hon sa bara att det var någon vätska, men inte vad de var. känns inte så tryckt, med det var derföt hon vile att jag skulle komma på måndag (har väntat 3 veckor)
    men om det är muskel knuta, är de farligt?? kan man ha vätska utan att de e farligt..
    Muskelknuta ar inget farligt. Valdigt vanligt. Det dar med vatskan hon sag vet jag inte alls, ifall det ar bara en cyst sa ar det inget farligt heller, kanske inte jattevanligt ha sana i sjalva muskeln men ar det bara en mindre vatskesamling ar det inga probs.

Undrar dock exakt var denna "vatskan" fanns.
  • Ankan84

Jag var på UL igår och samma sak hände mig, men vet inte om det var i livmodern han såg vätska, utan det var nog i buken. Han mätte och mätte men sa sen att mängden inte var "farlig". Jag frågade vad det kunde vara men han vifta bara bort det och sa att vi inte skulle bry oss om det nu, att de kan kolla det igen på nästa UL. (rul).

Började ju googla på det och vätska i buken kan bero på leversjukdom eller tumör :( jag är jätterädd för just sånt då vi har problem i släkten med just magen, tumörer, cystor, lever osv. Att jag dessutom av olika anledningar nästan pajat min mage helt med MASSA mediciner gör att jag är rädd för levern, att den tagit skada.

Men det behöver ju inte du oroa dig för, du hade ju inte det i buken. Och jag tror vi ska tänka att om det var allvarligt skulle dom såklart sagt nåt så vi ska nog hålla oss lugna

• slinkywookie
    Ankan84 skrev 2011-12-10 08:22:37 följande:
    Jag var på UL igår och samma sak hände mig, men vet inte om det var i livmodern han såg vätska, utan det var nog i buken. Han mätte och mätte men sa sen att mängden inte var "farlig". Jag frågade vad det kunde vara men han vifta bara bort det och sa att vi inte skulle bry oss om det nu, att de kan kolla det igen på nästa UL. (rul).

Började ju googla på det och vätska i buken kan bero på leversjukdom eller tumör :( jag är jätterädd för just sånt då vi har problem i släkten med just magen, tumörer, cystor, lever osv. Att jag dessutom av olika anledningar nästan pajat min mage helt med MASSA mediciner gör att jag är rädd för levern, att den tagit skada.

Men det behöver ju inte du oroa dig för, du hade ju inte det i buken. Och jag tror vi ska tänka att om det var allvarligt skulle dom såklart sagt nåt så vi ska nog hålla oss lugna
    Ser lite vatska i buken hos valdigt manga kvinnor, i POD (Pouch of Douglas) som ligger under livmodern. Oftast ar det fysiologiskt och kommer och gar med menstruationscykeln. VALDIGT sallan har det vackt misstanksamhet for leversjukdom eller njursjukdom, om det nu inte handlar om stora mangder. Man brukar ocksa ha symptom av dessa, annat an fri vatska i buken.
  • oxle bo

graviditeten var rund o motsvara v4 på höger sida och vätskan på vänstersida, var lång smal som ett sträck svårt o gissa storlek, typ 4cm på skärmen kanske..

ankan84 vilken vecka är du i??

Svar på tråden vätska i livmodern??