• hon mot strömmen

Telefonsäljare som pratar engelska ringde om vår dator....

Nyss ringde det en kvinna som endast pratade engelska och skulle meddela något om vår dator, bad henne upprepade gånger att om ni vill något så får ni prata svenska. Får till svar att vi får inte prata svenska. När jag återigen igen påpekade att ni får prata svenska om ni vill honom något då lägger människan på luren i örat på mig. Tvyärr så har jag inte nummerpresentatör så jag ser vem som ringer.

Har någon varit med liknande?? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-29 11:59
    Har nu kontaktat Mircosoft i Sverige och det är det bedrägeriförsök där de försöker lura av dig pengar 4000kr.
    Om du blir uppringd av någon som pratar dålig engelska och vill prata om din dator så lägg på luren och kontakta Microsoft Sverige, det är tydligen tusentals som blivit kontaktade.
    08 - 55 99 00 00
    Välj "2" för privat och "3" för kundtjänst
    Telefontid: vardagar 08.30 - 17.00

E-post
    sverige@microsoft.com
    Ange ditt namn, e-post och telefon samt vad ditt ärende gäller. Eller fyll i kontaktformuläret

• Svar på tråden Telefonsäljare som pratar engelska ringde om vår dator....
  • Anonym (siv)

Ringde ett konstigt nummer (001000253, tror jag det var) hem till mig, svarade inte men kollade upp numret på nätet efteråt. Enligt andra som svarat på numret pratade personen engelska, påstod sig ringa från microsoft, och ville ha uppgifter om datorn eftersom dom kunde se att man fått något sorts virus. Tydligen lurendrejare som vill komma åt din dator. Men dom har bara provat att ringa hit en gång som tur är. Hoppas du slipper dom!!

• hon mot strömmen
    Anonym (siv) skrev 2011-11-29 11:45:37 följande:
    Ringde ett konstigt nummer (001000253, tror jag det var) hem till mig, svarade inte men kollade upp numret på nätet efteråt. Enligt andra som svarat på numret pratade personen engelska, påstod sig ringa från microsoft, och ville ha uppgifter om datorn eftersom dom kunde se att man fått något sorts virus. Tydligen lurendrejare som vill komma åt din dator. Men dom har bara provat att ringa hit en gång som tur är. Hoppas du slipper dom!!
    Ok kanske ska kolla upp det närmare...
  • villhaenliten

Jag hoppas att alla vet, att man ALDRIG ska lämna ut uppgifter till någon som ringer så där! Ofta är det brottslingar eller bluff som försöker komma åt konfidentiella uppgifter. Seriösa telefonförsäljare (fast jag tar inte emot dem heller)
    skickar en faktura om man skulle komma överens om något. 

• hon mot strömmen

Har nu kontaktat Mircosoft i Sverige och det är det bedrägeriförsök där de försöker lura av dig pengar 4000kr. 
    Om du blir uppringd av någon som pratar dålig engelska och vill prata om din dator så lägg på luren och kontakta Microsoft Sverige, det är tydligen tusentals som blivit kontaktade.

08 - 55 99 00 00
    Välj "2" för privat och "3" för kundtjänst
    Telefontid: vardagar 08.30 - 17.00

Mejla Microsoft

E-post

[email protected]
    Ange ditt namn, e-post och telefon samt vad ditt ärende gäller. Eller fyll i kontaktformuläret

• Tallkotte12

Jag blev uppringd på dolt nummer av en indier (nästan säker på att han pratade med indisk brytning i alla fall) som sade sig ringa från "microsoft support". Eftersom jag läst om det här bedrägeriförsöket bara dagen innan, så slängde jag på luren i örat på honom :P Men dom verkar inte ringt tillbaka i alla fall :)

Svar på tråden Telefonsäljare som pratar engelska ringde om vår dator....